feed-image Ροή Ειδήσεων
Open menu
28 | 03 | 2024

file Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Φ.Π.Α.

Περισσότερα
10 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #48 από panos
Επιμέλεια: Μαυρομμάτης Μιχαήλ, ΠΕ/Β Δ.Ο.Υ. ΦΑΒΕ Αθηνών
Προσοχή: Δείτε και τον 4174/13 για επικαιροποίηση.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Σκοπός του παρόντος είναι μία καθαρά πρακτική προσέγγιση της μεθοδολογίας του ‘προσωρινού ελέγχου’, και κατ’ αρχήν στην πιο συνηθισμένη του μορφή αυτή του προσωρινού ελέγχου Φ.Π.Α σε περιπτώσεις καταλογισμού του φόρου.
Η πράξη έχει δείξει ότι δεν είναι δεδομένη μια ενιαία προσέγγιση ως προς την ακολουθούμενη πρακτική αλλά αντίθετα έχει δημιουργηθεί ένα μωσαϊκό απόψεων και πρακτικών, ως προς την ευρύτητα, τους στόχους, αλλά πάνω απ΄όλα τη μεθοδολογία του.

Πως τελικά γίνεται ο προσωρινός έλεγχος, τι πρέπει να κάνει κανείς, τι βλέπει, τι δε βλέπει και πώς τέλος πάντων με την ολοκλήρωση του θα έχει τη σιγουριά ότι έχει καλύψει τις σχετικές απαιτήσεις κάνοντας μια ολοκληρωμένη από κάθε άποψη δουλειά.
Δε θα σταθούμε ιδιαίτερα στις σχετικές διατάξεις. Άλλωστε λίγο ως πολύ αυτά είναι ήδη διατυπωμένα σε παλαιότερες προσεγγίσεις (βλ. και ΠΟΛ 1102/2003). Απλά θα ενσωματώσουμε κάποιες νέες διατάξεις που οδηγούν αναγκαστικά σε νέες πρακτικές αναφορικά με τη διαδικασία ελέγχου (πρόσκληση Ν. 3610/2007, κλήση προς ακρόαση, έλεγχος ασφαλιστικών εισφορών κλπ), και το ποινικό σκέλος (μηνυτήριες αναφορές, αναφορές στην επιτροπή του Ν.3691/2009 κλπ), προσπαθώντας να συμβάλλουμε στην αποσαφήνιση και επικαιροποίηση της ελεγκτικής διαδικασίας.


ΓΕΝΙΚΑ
Ο προσωρινός έλεγχος Φ.Π.Α. σκοπό έχει την άμεση καταβολή στο δημόσιο φόρου που δεν έχει αποδοθεί με την υποβολή των σχετικών δηλώσεων ή παρά την υποβολή τους αυτοί έχουν αποδοθεί ανακριβώς.
Με τις διατάξεις του άρθρου 50 του Ν. 2859/2000 ορίζεται ότι ο προϊστάμενος Δ.Ο.Υ μπορεί να εκδώσει προσωρινή πράξη προσδιορισμού του φόρου για μια η περισσότερες φορολογικές περιόδους ή και ολόκληρη διαχειριστική περίοδο σε κάθε περίπτωση που διαπιστώνεται η παράλειψη υποβολής δήλωσης ή σε περίπτωση που υπέβαλλε δήλωση, δηλώσε ανακριβώς τη φορολογητέα αξία που προέκυψε, μόνο από τα βιβλία και στοιχεία του υπόχρεου και όχι από τα στοιχεία τρίτων.
Βάσει των ανωτέρω δεν μπορεί να διενεργηθεί προσωρινός έλεγχος για καταλογισμό φόρου που αφορά περιπτώσεις μη έκδοσης ή ανακριβούς έκδοσης φορολογικών στοιχείων, περιπτώσεις έκδοσης-λήψης πλαστών ή εικονικών στοιχείων. Στις περιπτώσεις αυτές πρέπει υποχρεωτικά να εκδίδεται εντολή τακτικού ελέγχου μετά την ολοκλήρωση του προσωρινού ελέγχου. Ο έλεγχος διενεργείται στις εγκαταστάσεις της ελεγχόμενης επιχείρησης εφόσον τηρούνται βιβλία Γ’ κατηγορίας ή στα γραφεία της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. προκειμένου για Β’ κατηγορίας βιβλία ύστερα από γραπτή πρόσκληση. Εάν για τους υπόχρεους της Γ’ κατηγορίας η πραγματοποίηση του ελέγχου είναι εξαιρετικά δυσχερής στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης μπορεί να κληθούν στη Δ.Ο.Υ. για έλεγχο (σχετ. ΣτΕ 703/87).

ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
Κεντρικό στοιχείο της διαδικασίας του προσωρινού ελέγχου είναι η αμεσότητα και η ταχύτητα στη διενέργεια του, καθώς όπως προείπαμε η ουσία του αφορά στην άμεση απόδοση του φόρου που δεν έχει αποδοθεί. Οι σχετικές ενέργειες συνοψίζονται ως εξής:
− Eκδοση της εντολής ελέγχου από το προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στην οποία πάντα αναφέρεται το αντικείμενο του ελέγχου (π.χ. Προσωρινός Φ.Π.Α. και λοιπών παρακρατούμενων φόρων), και τα υπό έλεγχο έτη.
− Δημιουργία φακέλου/κατάστρωση προφίλ της ελεγχόμενης επιχείρησης. Δηλαδή αν και μέχρι πότε έχει υποβάλει δηλώσεις όχι μόνο ΦΠΑ αλλά και των άλλων φορολογιών, αν έχει παραβάσεις, αν έχει περαιώσει με κάποια απόφαση, το ύψος του τζίρου της, τη κερδοφορία, αλλά και το αντικείμενο εργασιών, καθώς και τα βιβλία και στοιχεία που έχει θεωρήσει στο Κ.Β.Σ.
− Κοινοποίηση (ΠΑΝΤΑ επί αποδείξει σε εξουσιοδοτημένο εγγράφως πρόσωπο της επιχείρησης ή κατευθείαν σε νόμιμο εκπρόσωπο), πρόσκλησης του άρθρου 4 του Ν. 3610/2007. Η πρόσκληση αυτή είναι ουσιαστικό στοιχείο της διαδικασίας διότι αρκετές φορές οι επιχειρήσεις προσέρχονται και αποδίδουν τα οφειλόμενα. Στη περίπτωση αυτή δεν αναστέλλεται ο έλεγχος αλλά ολοκληρώνεται με την επαλήθευση των σχετικών περιοδικών δηλώσεων με τα δεδομένα των τηρηθέντων βιβλίων.
− Μετά τη παρέλευση της δεκαήμερης προθεσμίας της πρόσκλησης του άρθρου 4 του Ν. 3610/2007 έναρξη ελέγχου (είτε στα γραφεία της επιχείρησης, είτε με προσκόμιση στη Δ.Ο.Υ. των βιβλίων και στοιχείων της), και θεώρηση των βιβλίων της.
− Έλεγχος της εμπρόθεσμης ενημέρωσης των βιβλίων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του Κ.Β.Σ.
Σημειώνεται εδώ ότι επαλήθευση υπολοίπων ταμείου και αξιόγραφων την πρώτη μέρα του ελέγχου πραγματοποιείται εφόσον αυτό αναφέρεται ρητά στη σχετική εντολή ελέγχου (ΠΟΛ 1057/2005).
Ασφαλώς στην περίπτωση που στον παραπάνω έλεγχο Κ.Β.Σ. προκύψουν παραλείψεις θα πρέπει να επιβληθούν τα σχετικά πρόστιμα με ιδιαίτερη έκθεση Κ.Β.Σ. που θα συνταχθεί.
Κατόπιν των παραπάνω στο πλαίσιο του προσωρινού ελέγχου θα πρέπει να ελέγχεται κατ’ αρχήν η υποβολή δηλώσεων όπως:
− Περιοδικών Φ.Π.Α.
− Εκκαθαριστικών Φ.Π.Α.
− Έκτακτων Περιοδικών Φ.Π.Α.
− Δηλώσεων Intrastat.
− Ανακεφαλαιωτικού πίνακα ενδοκοινοτικών αποκτήσεων
− Ανακεφαλαιωτικού πίνακα ενδοκοινοτικών παραδόσεων

Επίσης πρέπει να ελέγχεται:
− Έλεγχος ορθής καταχώρησης στα βιβλία του Φ.Π.Α εισροών/εκροών που αναγράφεται στα ληφθέντα/εκδοθέντα στοιχεία.
− Έλεγχος για την ύπαρξη δικαιώματος έκπτωσης του φόρου εισροών σύμφωνα με το άρθρο 30 του Ν. 2859/2000.
− Έλεγχος αν έχει διενεργηθεί pro rata εφόσον η επιχείρηση έχει εκροές απαλλασσόμενες χωρίς δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών.
− Έλεγχος αν έχει διενεργηθεί διακανονισμός παγίων στην εκκαθαριστική δήλωση εφόσον στο διάστημα της πενταετίας επέλθει μεταβολή στο δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών λόγω παράδοσης αυτών ή παύσης χρησιμοποίησης αυτών στη διάρκεια της πενταετούς περιόδου διακανονισμού.
− Έλεγχος της ορθής εφαρμογής του συντελεστή ΦΠ.Α. στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις πωλούν αγαθά σε διαφορετικούς συντελεστές διότι υπάρχει περίπτωση τα αγαθά που ανήκουν σε υψηλό συντελεστή να μεταφέρονται στα βιβλία στο χαμηλό συντελεστή.
− Έλεγχος ορθής εφαρμογής των διατάξεων περί απαλλαγής Φ.Π.Α. όπως αναστολή καταβολής ΦΠΑ επενδυτικών αγαθών με την Π2869/2389/87 Α.Υ.Ο. Έλεγχος πωλήσεων με ειδικό διπλότυπο απαλλαγής Φ.Π.Α. (ΠΟΛ. 1262/1993) που χρησιμοποιούν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις που διενεργούν ενδοκοινοτικές παραδόσεις, πωλήσεις σε πρεσβείες, πωλήσεις σε πλοία που διενεργούν πλόες εξωτερικού (τροφοεφόδια), καθώς και πωλήσεις σε αγοραστές εγκατεστημένους εκτός Ελλάδας κλπ.
− Έλεγχος εφαρμογής των διατάξεων περί παραγραφής ΦΠΑ σύμφωνα με τις διατάξεις τού άρθρου 57 του Ν. 2859/2000 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 62 του Ν. 3842/2010.
− Έλεγχος τακτοποίησης του ΦΠΑ εισροών σε περίπτωση αυτοπαραδόσεων / ιδιοχρησιμοποίησης υπηρεσιών
− Έλεγχος μεταφοράς πιστωτικού υπολοίπου Φ.Π.Α. ειδικότερα εάν μεταφέρεται υπόλοιπο για συμψηφισμό πέραν της τριετίας ή σε περίπτωση υποβληθείσας αίτησης επιστροφής αν το αιτούμενο πιστωτικό υπόλοιπο εξακολουθεί να συμψηφίζεται με Φ.Π.Α. εκροών επόμενων περιόδων.
− Έλεγχος όσον αφορά τη δημιουργία του πιστωτικού υπολοίπου και αν αυτή δικαιολογείται.


ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
(α) Επί τηρούμενων Βιβλίων Γ’ κατηγορίας
Κάθε επιχείρηση έχει τη δική της οργάνωση. Η οποία σημειωτέον σαφώς και αποτελεί στοιχείο του ελέγχου μας, μιας και φυσικά όταν υπάρχει καλή οργάνωση και ενημερωμένο προσωπικό στο λογιστήριο, και τον έλεγχο διευκολύνει και συντείνει στη δημιουργία μιας καλής εικόνας με ότι αυτό συνεπάγεται.
− Ζητάμε το ‘φάκελο Φ.Π.Α.’ όπου εκεί τηρούνται αντίγραφα των υποβληθεισών περιοδικών & εκκαθαριστικών δηλώσεων Φ.Π.Α. ανακεφαλαιωτικών πινάκων (listing), καθώς και οι σχετικές ‘συμφωνίες’ με τα λογιστικά βιβλία ανά φορολογική περίοδο.
− Ζητάμε ένα ισοζύγιο σε πλήρη ανάπτυξη όλων των λογαριασμών (ανάλογα με το λογιστικό σχέδιο της κάθε επιχείρησης), ώστε να έχουμε μια το δυνατόν πιο συνολική εικόνα των μεγεθών της.
− Ζητάμε επίσης ένα ισοζύγιο του λογ/μου 54.00 (δηλ. του λογ/μου ΦΠΑ), ανά ελεγχόμενη φορολογική περίοδο (δηλ. ανά μήνα). Το εν λόγω ισοζύγιο δουλεύει ως εξής:
Το χρεωστικό ή πιστωτικό του υπόλοιπο του αποτυπώνει τη κατάσταση της επιχείρησης. Χρεωστικό υπόλοιπο του λογ/μου 54.00 στα βιβλία, σημαίνει ότι η επιχείρηση εμφανίζει πιστωτικό υπόλοιπο στο Φ.Π.Α. (δηλ. ο Φ.Π.Α. των αγορών/δαπανών της είναι μεγαλύτερος από το Φ.Π.Α. των πωλήσεων),
ενώ πιστωτικό στα βιβλία (λογ/μος 54.00), σημαίνει υποχρέωση απόδοσης Φ.Π.Α. Ενδεχόμενο πιστωτικό υπόλοιπο του 54.00 μπορεί να αποτυπώνει οφειλή αρκετών περιόδων οπότε θα πρέπει να ζητήσουμε ανάλυση του, ενώ αντίθετα σε περίπτωση χρεωστικού πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται διερεύνηση των αιτίων της ύπαρξης του (απουσία τζίρου; πώληση σε χαμηλότερο συντελεστή; επενδύσεις σε πάγια; κλπ).

− Επαλήθευση ‘συμφωνίας’ των βιβλίων της επιχείρησης με τις υποβληθείσες περιοδικές Φ.Π.Α. ανά φορολογική περίοδο.
Για το σκοπό αυτό είναι απαραίτητη η συμφωνία του ισοζυγίου (στη κίνηση μήνα), σε πλήρη ανάπτυξη της ομάδας 7 (Έσοδα πωλήσεων), με το ποσό των εκροών της αντίστοιχης περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α. (κατά συντελεστή ασφαλώς).
Τα ποσά που βλέπουμε στην ομάδα 7 είναι προ Φ.Π.Α. οπότε η αναγωγή του κάθε ποσού θα πρέπει να συμφωνεί με το ποσό του αντίστοιχου συντελεστή Φ.Π.Α. εκροών στο λογ/μο 54.00.
Ότι αναφέρθηκε παραπάνω για τα έσοδα εφαρμόζουμε και για τις αγορές (ομάδα 2), ώστε οι σχετικές αξίες να συμφωνούν ανά μήνα με τις εισροές Φ.Π.Α. της αντίστοιχης περιοδικής. Και πάλι οι σχετικές αξίες είναι προ ΦΠΑ οπότε η αναγωγή τους ανά συντελεστή θα πρέπει να συμφωνεί με τα ποσά ΦΠΑ στο λογ/μο 54.00 και εν συνεχεία με την υποβληθείσα περιοδική.
Στο σκέλος των δαπανών (εξόδων), οι λογαριασμοί που ‘περιέχουν’ Φ.Π.Α. είναι συνήθως στην ομάδα 6, δηλ. οι 61, 62 & 64. Εμφάνιση αυτών και πάλι σε ισοζύγιο ανά μήνα σε πλήρη ανάπτυξη θα αποτυπώσει τη σχετική συμφωνία ή θα αποκαλύψει ενδεχόμενες παραλείψεις από τη επιχείρηση (π.χ. έκπτωση ΦΠΑ Ι.Χ. αυτοκινήτων, εξόδων φιλοξενίας κλπ).
Σε σχέση με το τελευταίο σημείο, πρέπει επίσης να ελέγχεται και η ‘κίνηση’ ανά μήνα (από ισοζύγιο ή και από αναλυτικό καθολικό δηλ. καρτέλα), του λογαριασμού 63.98.08 ΦΠΑ εκπιπτόμενος στη φορολογία εισοδήματος αλλά και του 63.98.09 ΦΠΑ μη εκπιπτόμενος στη φορολογία εισοδήματος ώστε να επιβεβαιώνεται ο σωστός χειρισμός του μη εκπιπτόμενου ΦΠΑ.
Πολλές επιχειρήσεις έχουν συναλλαγές με χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης (ενδοκοινοτικές αποκτήσεις και/ή ενδοκοινοτικές παραδόσεις). Στις συναλλαγές αυτές δε χρεώνεται Φ.Π.Α. επί τιμολογίου, λογιστικά όμως ο σχετικός Φ.Π.Α. εμφανίζεται (χρεοπιστώνεται) και στις εκροές και στις εισροές ανά μήνα.
Οι σχετικοί λογαριασμοί που αποτυπώνουν τις συναλλαγές αυτές είναι οι πληροφοριακοί λογαριασμοί τάξεως 04.90 και 08.90 οπού εκεί εμφανίζεται η αξία τους (προ ΦΠΑ). Και πάλι στους υπολογαριασμούς του 54.00 θα εμφανίζεται ο σχετικός ΦΠΑ.
Όλη η ουσία του προσωρινού ελέγχου Φ.Π.Α. συμπυκνώνεται στη συμφωνία των στοιχείων της περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α. με τα τηρούμενα βιβλία στις εκροές (πωλήσεις), στις εισροές (αγορές / δαπάνες), τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές αλλά και στο τελικό ποσό (χρεωστικό ή πιστωτικό) Φ.Π.Α. Το τελευταίο σε κάθε ελεγχόμενη περίοδο πρέπει να συμφωνεί με το υπόλοιπο του λογ/μου 54.00 (δευτεροβάθμιος).
Να τονιστεί εδώ ότι όλα τα παραπάνω ισοζύγια είναι ασφαλώς αθεώρητα και μπορούν πολύ εύκολα να εκτυπωθούν άμεσα από τα περισσότερα λογιστικά πακέτα των επιχειρήσεων.
Με αυτό ως δεδομένο και για τη διασφάλιση μας θα πρέπει να αφιερώνεται χρόνος και στη συμφωνία σε (τουλάχιστον) πρωτοβάθμιο επίπεδο των παραπάνω λογαριασμών με τις θεωρημένες εκτυπώσεις των βιβλίων της επιχείρησης. Τέλος θα πρέπει να επαληθεύονται οι πληρωμές Φ.Π.Α. με αντίστοιχες ταμιακές κινήσεις (δηλ. πίστωση του ταμείου με κάθε πληρωμή).


(β) Επί τηρούμενων Βιβλίων Β’ κατηγορίας
Η λογιστική στα βιβλία Β’ κατηγορίας είναι σαφώς πιο απλουστευμένη ενώ πλέον οι υπό έλεγχο φορολογικές περίοδοι είναι τέσσερις ανά χρήση αφού περιοδικές ΦΠΑ υποβάλλονται ανά τρίμηνο.
Όπως προείπαμε σε περίπτωση τήρησης βιβλίων Β’ κατηγορίας ο έλεγχος τις περισσότερες φορές γίνεται στα γραφεία της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.
Η δομή του βιβλίου εσόδων εξόδων είτε στη κλασσική του μορφή (δηλ. με αναλυτική παράθεση εσόδων και εξόδων κατά χρονολογική σειρά), είτε στη πιο συνοπτική του μορφή ως θεωρημένη μηνιαία κατάσταση εσόδων – εξόδων (όπου η ανάλυση των εγγραφών ακολουθεί σε αθεώρητες καταστάσεις) επιτρέπει την αποτύπωση του οφειλόμενου φόρου, αλλά και την αξία των συναλλαγών αθροίζοντας αλγεβρικά τα μηνιαία υπόλοιπα των στηλών.

Δηλαδή από τη μία ως εκροές, το σύνολο των πωλήσεων ή της παροχής υπηρεσιών (προ ΦΠΑ), και από τη άλλη το σύνολο της στήλης του σχετικού Φ.Π.Α.
Αντίστοιχα ως εισροές επικεντρωνόμαστε στα σύνολα των αγορών από τη μία καθώς και των δαπανών (εκπιπτόμενων στο ΦΠΑ) από τη άλλη, αθροίζοντας τις σχετικές στήλες.
Τα παραπάνω ισχύουν στην περίπτωση τήρησης θεωρημένου βιβλίου εσόδων εξόδων όπου πωλήσεις/ΦΠΑ πωλήσεων, αγορές/ΦΠΑ αγορών καθώς και δαπάνες/ΦΠΑ δαπανών, εμφανίζονται σε ξεχωριστές στήλες.
Στη περίπτωση τήρησης θεωρημένης μηνιαίας κατάστασης εσόδων εξόδων, τότε από τη ‘κίνηση του μήνα’ μπορούν να επαληθευτούν εκροές/ΦΠΑ εκροών, αγορές/ΦΠΑ αγορών, καθώς και δαπάνες / ΦΠΑ δαπανών ενώ, για να ελέγξουμε την ορθότητα των λογιστικών καταχωρήσεων, την ορθότητα του εφαρμοζόμενου συντελεστή καθώς και την ορθότητα ή μη της έκπτωσης του ΦΠΑ εισροών, θα πρέπει να ζητήσουμε αναλυτική εκτύπωση της κίνησης του κάθε μήνα.


ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Μετά την ολοκλήρωση του έλεγχου συντάσσεται έκθεση προσωρινού ελέγχου Φ.Π.Α. και εν συνεχεία εάν έχει προκύψει καταλογισμός (είτε λόγω μη υποβολής, είτε λόγω ανακρίβειας), εκδίδονται οι σχετικές πράξεις προσδιορισμού του φόρου. Συνεπώς ακολουθούν τα εξής:

− Σύνταξη έκθεσης προσωρινού ελέγχου Φ.Π.Α. καθώς και των σχετικών προσωρινών πράξεων ελέγχου Φ.Π.Α.

− Κοινοποίηση κλήσης προς ακρόαση του άρθρου 6 του Ν. 2690/1999.
Η παραπάνω πρόσκληση κοινοποιείται στην επιχείρηση (ΠΑΝΤΑ επί αποδείξει σε εξουσιοδοτημένο εγγράφως πρόσωπο της επιχείρησης ή κατευθείαν σε νόμιμο εκπρόσωπο), αναγράφοντας με συντομία τις διαπιστώσεις του ελέγχου. Αυτό διασφαλίζει τη νομιμότητα των σχετικών πράξεων σε περίπτωση άσκησης προσφυγής σε συνέπεια τη μη ακύρωση αυτών για παράβαση ουσιωδώς τύπου της διαδικασίας η μή τήρηση του οποίου συνεπάγεται νομική πλημμέλεια της πράξης προσδιορισμού του φόρου

− Κοινοποίηση της τελικής έκθεσης προσωρινού ελέγχου Φ.Π.Α. καθώς και των σχετικών προσωρινών πράξεων ελέγχου Φ.Π.Α.
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη διαδικασία της κοινοποίησης διότι σε περίπτωση προσφυγής ελλοχεύει ο κίνδυνος της ακυρότητας. ΠΑΝΤΑ αυτή πρέπει να γίνεται απευθείας στα πρόσωπα που δεσμεύουν και εκπροσωπούν την επιχείρηση ή έστω σε εκπροσώπους τους που φέρουν ρητή εξουσιοδότηση για το σκοπό αυτό. Επί των σχετικών αποδεικτικών πρέπει να υπάρχουν υπογραφές τους με ρητή αναφορά της ιδιότητας τους και ότι ενεργούν κατόπιν εξουσιοδότησης ενώ δεν πρέπει να παραλείπουμε την αναφορά της ημερομηνίας κοινοποίησης στις σχετικές πράξεις έλεγχου.

ΠΟΙΝΙΚΑ
Η ελεγκτική διαδικασία δεν ολοκληρώνεται με τη κοινοποίηση των πράξεων ελέγχου αλλά κατόπιν η επιχείρηση έχει στη διάθεση της διάστημα εξήντα (60) ημερών, ώστε είτε να αποδεχτεί τα καταλογισθέντα, είτε να προχωρήσει στη κατάθεση προσφυγής στο αρμόδιο διοικητικό πρωτοδικείο.
Το δεύτερο από τα παραπάνω δηλ. η μη ύπαρξη διοικητικού συμβιβασμού μας οδηγεί στις ακόλουθες ενέργειες:

− Υποβολή μηνυτήριας αναφοράς εάν το καταλογιζόμενο ποσό κύριου φόρου (για όλες τις ελεγχόμενες χρήσεις), υπερβαίνει τις € 3.000,00 (άρθρο 16 Ν.3888/2010).
ΠΡΟΣΟΧΗ. Εφόσον το καταλογιζόμενο ποσό υπερβαίνει τις € 75.000,00 η υποβολή μηνυτήριας αναφοράς από τον προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. είναι υποχρεωτική αμέσως μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου (άρθρο 16 παρ.3 Ν. 3888/2010) και ανεξάρτητη από ενδεχόμενο διοικητικό ή δικαστικό συμβιβασμό των πράξεων ελέγχου.

− Υποβολή αναφοράς στην επιτροπή του Ν. 3691/2008 «Πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και άλλες διατάξεις».

− Λήψη μέτρων διασφάλισης των συμφερόντων ου δημοσίου σύμφωνα με το άρθρο 14 του Ν.2523/1997.
Εφόσον ποσό του κύριου φόρου που δεν έχει αποδοθεί συνολικά στο δημόσιο υπερβαίνει τις € 150.000,00 τότε συντάσσεται ειδική έκθεση ελέγχου βάσει της οποίας ζητείται η λήψη μέτρων για τη διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου (άρση απορρήτου των καταθέσεων και δέσμευση του 50% αυτών, απαγόρευση χορήγησης πιστοποιητικών βεβαιώσεων κλπ).

Παρακαλούμε Σύνδεση για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

  • Δεν Επιτρέπεται: για δημιουργία νέου θέματος.
  • Δεν Επιτρέπεται: για απάντηση.
  • Δεν Επιτρέπεται: να επεξεργαστείτε το μήνυμά σας.
Συντονιστές: panospanagos_65
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.307 δευτερόλεπτα
Τελευταία άρθρα.
  • Δεν υπάρχουν δημοσιεύσεις προς εμφάνιση
Πολιτική Cookies στην ΕΕ.. Το cookie είναι ένα μικρό τμήμα κειμένου που αποστέλλεται στο πρόγραμμα περιήγησης από έναν ιστότοπο που επισκέπτεστε. Διευκολύνει τον ιστότοπο να απομνημονεύει πληροφορίες σχετικά με την επίσκεψή σας, όπως την προτιμώμενη γλώσσα σας και άλλες ρυθμίσεις. Κάτι τέτοιο μπορεί να διευκολύνει την επόμενή σας επίσκεψη και να κάνει τον ιστότοπο πιο χρήσιμο για εσάς. Τα cookie παίζουν σημαντικό ρόλο. Χωρίς αυτά, η χρήση του ιστού θα ήταν μια πολύ πιο περίπλοκη εμπειρία. Χρησιμοποιούμε τα cookie για πολλούς λόγους. Τα χρησιμοποιούμε, για παράδειγμα, για την απομνημόνευση των προτιμήσεών σας όσον αφορά στην ασφαλή αναζήτηση, για να υπολογίσουμε τον αριθμό των επισκεπτών σε μια σελίδα ή για να σας διευκολύνουμε να εγγραφείτε στις υπηρεσίες μας και για να προστατεύσουμε τα δεδομένα σας. Περισσότερες πληροφορίες για τη χρήση των cookies μπορείτε να βρείτε στη σελίδα http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm