Open menu
28 | 03 | 2024

Αθήνα 23/12/2020
Αρ. πρωτ.: Ε. 2203

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 18, 20, 27, 41, 64 , 66, 67, 68 και 80 του N . 4756/2020 (ΦΕΚ Α΄ 235/26-11-2020)

 

Σας κοινοποιούμε συνημμένα τις διατάξεις των άρθρων 18 , 20 , 27 , 41 , 64 , 66 , 67 , 68 και 80 του Ν. 4756/2020 «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων» (ΦΕΚ Α΄ 235/26-11-2020).
Ειδικότερα:

  • Σύμφωνα με το άρθρο 18, η μηνιαία σύνταξη ανασφάλιστων υπερηλίκων, η οποία χορηγείται σύμφωνα με τον Ν. 1296/1982 (Α΄ 128) και την περ. 5 της υποπαρ. ΙΑ6 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α΄ 222), το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφαλίστων Υπερήλικων του άρθρου 93 του Ν. 4387/2016 (Α΄ 85) και το μηνιαίο χρηματικό βοήθημα (Επίδομα Ομογενών Προσφύγων) του Κεφαλαίου Γ΄ της υπό στοιχεία Γ1α/οικ. 842/19.4.1988 υπουργικής απόφασης (Β΄ 242), όπως αυτή ισχύει μετά την τροποποίησή της με τις υπό στοιχεία Π3/οικ.603/1994 (Β΄ 148), Π3/ οικ.2091/1995 (Β΄ 537) και Π3/οικ.3427/1995 (Β΄ 868) αντίστοιχες αποφάσεις, δεν εμπίπτουν σε καμία κατηγορία εισοδήματος, δεν υπόκεινται σε οποιοδήποτε φόρο, τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α του Ν. 4172/2013 (Α΄ 167), δεν κατάσχονται στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, ούτε συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα νομικά πρόσωπα των τελευταίων, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα.

  • Σύμφωνα με το άρθρο 20, τα συγκεκριμένα ακίνητα που αναφέρονται στο άρθρο αυτό και βρίσκονται στο δήμο Νέας Σμύρνης, τα οποία είχαν παραχωρηθεί το 1931 στο Ίδρυμα «Ορφανοτροφείο Χαραλάμπους Ιωσηφόγλου», θεωρούνται ότι από το 1952 έχουν περιέλθει αυτοδίκαια στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.  Η μεταβίβαση της κυριότητας των ακινήτων αυτών μετά των κτισμάτων τους, καταχωρίζεται στα οικεία βιβλία μεταγραφών του αρμοδίου κατά τόπον Κτηματολογικού Γραφείου με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων άνευ καταβολής οιουδήποτε φόρου, τέλους ή δικαιώματος υπέρ του δημοσίου, της φορολογικής αρχής, του κτηματολογικού γραφείου ή οποιουδήποτε τρίτου. Επιπλέον τα ακίνητα με τους ανωτέρω αναφερόμενους ΚΑΕΚ απαλλάσσονται από το έτος 1952 και εφεξής παντός φόρου, οικονομικής υποχρέωσης και ευθύνης και επομένως απαλλάσσονται και από όλους τους φόρους επί της κατοχής ακίνητης περιουσίας που κατά καιρούς ίσχυαν.

  • Σύμφωνα με το άρθρο 27, το επίδομα στεγαστικής συνδρομής ανασφάλιστων υπερηλίκων δεν εμπίπτει σε καμία κατηγορία εισοδήματος, δεν υπόκειται σε οποιονδήποτε φόρο, τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43A του Ν. 4172/2013 (Α΄ 167), δεν κατάσχεται στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης, ούτε συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα νομικά πρόσωπα των τελευταίων, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα.

  • Σύμφωνα με το άρθρο 41, στην παρ. 1 του άρθρου 25 «Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος» του Ν.4611/2019, αναφορικά με τη μεταβίβαση ακινήτου εξ επαχθούς αιτίας ή για τη σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ΄ αυτού, προστίθεται περίπτωση γ΄, κατά την οποία, στις περιπτώσεις που το τίμημα από τη μεταβίβαση ακινήτου δεν υπολείπεται της αντικειμενικής αξίας αυτού και δεν επαρκεί για την ολοσχερή εξόφληση του αναγραφόμενου ποσού στις Βεβαιώσεις Οφειλής προς τη ΔΟΥ ( παρ. 6 του άρθρου 12 του Ν.4174/2013 ) και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, από αυτό ικανοποιούνται συμμέτρως οι απαιτήσεις της Φορολογικής Διοίκησης με τις απαιτήσεις του e-ΕΦΚΑ, μετά την ολοσχερή εξόφληση των φόρων κληρονομιάς, δωρεάς, γονικής παροχής και ΕΝ.Φ.Ι.Α. και τη χορήγηση των πιστοποιητικών του άρθρου 105 του Κώδικα διατάξεων φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια, ο οποίος κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του ν.2961/2001 (Α΄ 266) και του άρθρου 54 Α του Ν.4174/2013 (Α΄ 170).

  • Σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 30 του Ν.4144/2013 (Α΄88), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 64, το επίδομα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και το επίδομα αναζήτησης εργασίας, στο πλαίσιο δράσεων συμβουλευτικής, που καταβάλλονται σε εγγεγραμμένους στα Μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ. ανέργους, είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση, στο Δημόσιο, στα ασφαλιστικά ταμεία ή στα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

  • Σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 66, η εφάπαξ οικονομική ενίσχυση στους ασφαλισμένους του τ. ΕΤΑΑ, καθώς και στους οικονομολόγους και γεωτεχνικούς που ασφαλίζονται στον e-ΕΦΚΑ, οι οποίοι υπάγονται στην παρ. 2α του άρθρου 44 του Ν. 3986/2011 (Α΄ 152), απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του Ν. 4172/2013 (Α΄ 167), δεν κατάσχεται, ούτε συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα νομικά πρόσωπα των τελευταίων και τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως επίσης δεν κατάσχεται από πιστωτικά ιδρύματα για οφειλές προς αυτά, ούτε συμψηφίζεται με οφειλές προς πιστωτικά ιδρύματα και δεν προσμετράται στο συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, οικογενειακό εισόδημα.

  • Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 67, οι παροχές που καταβάλλονται από τον Ο.Α.Ε.Δ., δυνάμει της παρ. 5 του άρθρου 27 του ν.δ. 2961/1954 (Α΄ 197), του άρθρου 16 του Ν.1836/1989 (Α΄ 79), του άρθρου 22 του Ν. 1836/1989 (Α΄ 79), του άρθρου 142 του Ν. 3655/2008 (Α΄ 58), της υποπερ. εε΄ της περ. β΄ της παρ. 6 του άρθρου 34 του Ν. 4144/2013 (Α΄ 88) και των και κατ΄ εξουσιοδότησή αυτών εκδοθεισών κανονιστικών πράξεων, απαλλάσσονται από φόρους, τέλη, κρατήσεις και εισφορές, είναι ανεκχώρητες και ακατάσχετες στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του Ν.4172/2013 (Α΄ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη Φορολογική Διοίκηση, στο Δημόσιο, στα ασφαλιστικά ταμεία ή στα πιστωτικά ιδρύματα για το δημόσιο και για τρίτους.

  • Σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 68, η αποζημίωση ειδικού σκοπού του δέκατου τρίτου άρθρου της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 64), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (Α΄ 76), είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α του Ν. 4172/2013 (Α΄ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

  • Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 80, παρατείνεται αυτοδικαίως κατά τρεις (3) επιπλέον μήνες η διάρκεια των διαδικασιών ειδικής διαχείρισης του Ν. 4307/2014 (Α΄ 246) των οποίων η νόμιμη διάρκεια, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 69 του ανωτέρω νόμου, λήγει εντός του χρονικού διαστήματος από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του Ν. 4756/2020, ήτοι από 26/11/2020 (βλ. άρθρο 81 του νόμου), έως και την 31η/12/2020. Η παράταση του χρόνου της ειδικής διαχείρισης καταλαμβάνει και διαδικασίες οι οποίες διάγουν ήδη την παράταση του άρθρου 89 του Ν. 4714/2020 (Α΄ 148), εφόσον η λήξη τους σε κάθε περίπτωση θα ελάμβανε χώρα έως την 31η/12/2020 (σχετική η εγκύκλιος Ε. 2171/27-10-2020, με την οποία κοινοποιήθηκε το άρθρο 89 του Ν. 4714/2020 ).

Στις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 80 προβλέπεται η δυνατότητα παράτασης, με πράξη του ειδικού διαχειριστή, της προθεσμίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών σε δημόσιους πλειοδοτικούς διαγωνισμούς που έχουν προκηρυχθεί στο πλαίσιο διαδικασιών ειδικής διαχείρισης του ν. 4307/2014, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στις ανωτέρω διατάξεις.

Σχετικά άρθρα

ΣΗΜΕΙΩΣΗ! Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies και παρόμοιες τεχνολογίες.

Αν δεν αλλάξετε τις ρυθμίσεις του προγράμματος περιήγησης, συμφωνείτε με αυτό. Learn more

I understand
Πολιτική Cookies στην ΕΕ.. Το cookie είναι ένα μικρό τμήμα κειμένου που αποστέλλεται στο πρόγραμμα περιήγησης από έναν ιστότοπο που επισκέπτεστε. Διευκολύνει τον ιστότοπο να απομνημονεύει πληροφορίες σχετικά με την επίσκεψή σας, όπως την προτιμώμενη γλώσσα σας και άλλες ρυθμίσεις. Κάτι τέτοιο μπορεί να διευκολύνει την επόμενή σας επίσκεψη και να κάνει τον ιστότοπο πιο χρήσιμο για εσάς. Τα cookie παίζουν σημαντικό ρόλο. Χωρίς αυτά, η χρήση του ιστού θα ήταν μια πολύ πιο περίπλοκη εμπειρία. Χρησιμοποιούμε τα cookie για πολλούς λόγους. Τα χρησιμοποιούμε, για παράδειγμα, για την απομνημόνευση των προτιμήσεών σας όσον αφορά στην ασφαλή αναζήτηση, για να υπολογίσουμε τον αριθμό των επισκεπτών σε μια σελίδα ή για να σας διευκολύνουμε να εγγραφείτε στις υπηρεσίες μας και για να προστατεύσουμε τα δεδομένα σας. Περισσότερες πληροφορίες για τη χρήση των cookies μπορείτε να βρείτε στη σελίδα http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm