Open menu
28 | 03 | 2024

ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ
ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ε.Φ.Ε.Ε.Θ.)
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 22 - 546 26 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ.: 2310/554.073 - FAX: 2310/523.666
www.efeeth.gr, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΠΡΟΣ ΤΟΝ
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Κο ΤΣΙΠΡΑ ΑΛΕΞΗ

Θεσσαλονίκη 8/1/2016

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

1.ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κο ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ ΓΕΩΡΓΙΟ
2. ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜ. ΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κο ΝΕΦΕΛΟΥΔΗ ΑΝΔΡΕΑ
3. ΚΟΜΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
4. ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
5. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ
6. ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
7. Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.
8. ΠΟΦΕΕ
9. ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
10. ΕΝΩΣΕΙΣ ΜΕΛΗ ΠΟΦΕΕ

Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Ο Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και ΚοινωνικήςΑλληλεγγύης, έδωσε στην δημοσιότητα το προσχέδιο νόμου για τηνμεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος.Μεταξύ των άλλων περιλαμβάνει δύο άρθρα (53 & 57) που εάνψηφισθούν και εφαρμοσθούν, θα αποτελέσει πλέον κυριολεκτικά τονεμπορικό αφανισμό χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων καιελευθέρων επαγγελματιών.

Ειδικότερα:

Στο Άρθρο 53 (Εισφορές σύνταξης) προβλέπει ότι:

1. Από 1.1.2017 οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι σύμφωνα με τις γενικές ή ειδικές ή καταστατικές διατάξεις, όπως ίσχυαν ως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονταν στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε και του Ε.Τ.Α.Α. αντίστοιχα, καταβάλλουν,ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση,μηνιαία ασφαλιστική εισφορά για τον κλάδο σύνταξης, ύψους 20% επί του μηνιαίου εισοδήματός τους, όπως αυτό καθορίζεται είτε με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα, από την ασκούμενη δραστηριότητά τους κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, είτε με βάση την καθαρή αξία των παρεχόμενων μηνιαίως ή σε άλλη τακτική χρονική βάση, υπηρεσιών του τρέχοντος έτους για το οποίο εκδίδονται δελτία παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια ή αποδείξεις επαγγελματικής δαπάνης.
2. Σε καμία περίπτωση η μηνιαία ασφαλιστική εισφορά που υποχρεούνται να καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι της παρ. 1 δεν δύναται να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 20% επί του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. Ως προς το ανώτατο όριο ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος εφαρμόζεται η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 52.
5.Τυχόν υψηλότερα ή χαμηλότερα των οριζομένων στην παράγραφο 1 ποσοστά ασφαλιστικών εισφορών Κλάδου Σύνταξης ασφαλισμένου και εργοδότη που προβλέπονταν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος αναπροσαρμόζονται ισόποσα και σταδιακά από 1.7.2016. και ετησίως από 1.1.2017 και εφεξής, ούτως ώστε από 1.1.2020 να διαμορφωθούν στο αντίστοιχο ύψος που ορίζεται στην ανωτέρω παράγραφο.

Στο Άρθρο 57 (Εισφορές Ιατροφαρμακευτική περίθαλψης) προβλέπει ότι:

2. Η ασφαλιστική εισφορά υπέρ υγειονομικής περίθαλψης των ελεύθερων επαγγελματιών, των ανεξάρτητα απασχολούμενων, των κατ’ επάγγελμα αγροτών καθώς και των λοιπών κατηγοριών των οποίων οι ασφαλιστικές εισφορές κλάδου σύνταξης υπολογίζονται
κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 53 και 54, αντιστοίχως του παρόντος νόμου, ορίζεται σε ποσοστό 6.95% επί του ασφαλιστέου εισοδήματός τους, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 53, βαρύνει εξολοκλήρου τους ασφαλισμένους και κατανέμεται κατά ποσοστό 6.45% για παροχές σε είδος και ποσοστό 0.50 % για παροχές σε χρήμα.Από τα παραπάνω προκύπτει ότι όλοι οι επιχειρηματίες-ελεύθεροι επαγγελματίες από 1-1-2017 θα καταβάλουν το 26,95% του καθαρού τους εισοδήματος (κέρδη) σε ασφαλιστικές εισφορές, μεανώτατο όριο ετησίως το ποσό των 18.954 ευρώ.Εάν προστεθεί σε αυτά τα ποσά, ο φόρος εισοδήματος από το πρώτο ευρώ 26% και 33%, η προκαταβολή φόρου 100%, η εισφορά αλληλεγγύης από 0,7%-8% και το τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ, η συνολική μέση επιβάρυνση στο καθαρό εισόδημα ξεπερνάει το 70%, ποσοστό τεράστιο παγκοσμίως, ενώ το διαθέσιμο εισόδημα δεν θα φθάνει να καλύπτει πλέον καμία βασική ανάγκη του επαγγελματία, αφού τουπόλοιπο του εισοδήματος του (εάν υπάρχει) μεσοσταθμικά θα
υπολείπεται και αυτό του ανειδίκευτου εργάτη. Η ρυθμίσεις αυτές πλήττουν κυρίως αυτούς που δηλώνουν εισόδημα το οποία ξεπερνά ετησίως τις 18.000 ευρώ. Επίσης και αυτούς που τα φορολογικά τους εισοδήματα θα προσδιορίζονται με βάση τις αντικειμενικές
δαπάνες διαβίωσης.

 Δεν συζητάμε ότι δεν θα υπάρχει πλέον περισσευούμενο κεφάλαιο για νέες επενδύσεις και ανάπτυξη, που μόνο με αυτήν θα ανακάμψει η Ελληνική οικονομία. Θα υπάρξει πλήρης φτωχοποίηση της λεγόμενης μικρής και μεσαίας τάξης, η πάλαι ποτέ ονομαζόμενη ραχοκοκαλιά της Ελληνικής Οικονομίας, σε συνδυασμό και με την αύξηση των εισφορών του ΙΚΑ και τον τεκμαρτό προσδιορισμό των ασφαλιστικών εισφορών των επιχειρήσεων.Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να κλείσουν οι περισσότερες από τις εναπομείνασες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δηλώνουν τα πραγματικά τους κέρδη, η ανεργία να ξεπεράσει το 35% του ενεργού πληθυσμού και στους νέους το 60%, οι οποίοι πλέον όσοι έχουν απομείνει, θα εγκαταλείψουν ομαδικά την χώρα.Εάν λοιπόν σκοπός του νομοσχεδίου είναι να διαλυθεί,ο παραγωγικός ιστός της χώρας, τότε τον επιτυγχάνει, διότι με τέτοια επώδυνα μέτρα, θα αυξηθεί η φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή.Εάν όμως στόχος είναι η μεταρρύθμιση και ο εξορθολογισμός του ασφαλιστικού συστήματος, τα μέτρα αυτά θα πρέπει να αποσυρθούν άμεσα, πριν να είναι πολύ αργά, για την οικονομία της χώρας και για τον λαό μας.Τέλος θα πρέπει να λάβετε υπ΄ όψη, ότι από τους 880.000 περίπου ασφαλισμένους- επαγγελματίες στον ΟΑΕΕ, καταβάλουν τιςεισφορές τους μόνο το 55% περίπου.Με βάση τη γνωμοδότηση του Ομότιμου Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου του ΑΠΘ κ. Αντώνη Μανιτάκη, το 2014, 380.000 ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ (σήμερα είναι πολλοί περισσότεροι) αδυνατούν να καταβάλουν τις εισφορές τους στο Ταμείο, δεν είναι επειδή είναι «απατεώνες», αλλά επειδή έχουν καταστεί ανήμποροι.Ανήμποροι να καταβάλουν εισφορές που παραμένουν σε δυσθεώρητα ύψη, ανήμποροι να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, ανήμποροι να καταβάλουν τους εξωπραγματικούς τόκους. Αντισυνταγματική είναι επίσης και η αύξηση των εισφορών από τη  στιγμή που η χώρα εισήλθε σε ύφεση, δεδομένου ότι βάσει δυο  προεδρικών διαταγμάτων, (στο 258 του 2005 και στο 5 του 2007)  αναφέρεται ρητά ότι οι ασφαλιστικές εισφορές προκύπτουν από το  μέσο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας.Στην περίπτωση της χώρας μας, ενώ από το 2008 βρισκόμαστε σε ύφεση και συνεπώς το ΑΕΠ συρρικνώνεται, οι εισφορές αυξήθηκαν κατά 25%.Πώς λοιπόν μετά απ΄ όλα αυτά (αύξηση των εισφορών μέχρι και 200%) προσδοκάτε να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΕΕ, όταν το 70% των χρεών δημιουργήθηκαν την τελευταία 5ετία;Ένα είναι σίγουρο, ότι πλέον θα φθάσουμε στο σημείο να πληρώνουν ελάχιστοι και τα ληξιπρόθεσμα χρέη να αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και το Ταμείο να τιναχθεί στον αέρα.Ζητάμε λοιπόν την άμεση παρέμβαση σας, για απόσυρση των εν λόγω ρυθμίσεων.


 

Σχετικά άρθρα
Πολιτική Cookies στην ΕΕ.. Το cookie είναι ένα μικρό τμήμα κειμένου που αποστέλλεται στο πρόγραμμα περιήγησης από έναν ιστότοπο που επισκέπτεστε. Διευκολύνει τον ιστότοπο να απομνημονεύει πληροφορίες σχετικά με την επίσκεψή σας, όπως την προτιμώμενη γλώσσα σας και άλλες ρυθμίσεις. Κάτι τέτοιο μπορεί να διευκολύνει την επόμενή σας επίσκεψη και να κάνει τον ιστότοπο πιο χρήσιμο για εσάς. Τα cookie παίζουν σημαντικό ρόλο. Χωρίς αυτά, η χρήση του ιστού θα ήταν μια πολύ πιο περίπλοκη εμπειρία. Χρησιμοποιούμε τα cookie για πολλούς λόγους. Τα χρησιμοποιούμε, για παράδειγμα, για την απομνημόνευση των προτιμήσεών σας όσον αφορά στην ασφαλή αναζήτηση, για να υπολογίσουμε τον αριθμό των επισκεπτών σε μια σελίδα ή για να σας διευκολύνουμε να εγγραφείτε στις υπηρεσίες μας και για να προστατεύσουμε τα δεδομένα σας. Περισσότερες πληροφορίες για τη χρήση των cookies μπορείτε να βρείτε στη σελίδα http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm