Open menu
09 | 08 | 2022

ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΜΕ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ – ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

 

Πολλές φορές τυγχάνει σε παραλαβή εισαγωγής κάποιες συσκευασίες  να έχουν κλαπεί ή να έχουν καταστραφεί από χτυπήματα κατά την μεταφορά ή να έχουν χαθεί. Υπενθυμίζω πως όσοι είναι αποθηκάριοι και παραλαμβάνουν εμπορεύματα πρέπει κατά την παραλαβή να γίνεται καταμέτρηση των εμπορευμάτων .

 

Δεν μπαίνουν πράγματα στην αποθήκη μας αν δεν μετρηθούν. Σε περίπτωση που έχουμε πολλές παραλαβές και δεν μπορούμε να μετρήσουμε τα εμπορεύματα μας τότε στο χαρτί της μεταφορικής κατά την παραλαβή ο αποθηκάριος υπογράφει με κάθε επιφύλαξη.

Έστω ότι κατά την παραλαβή κάποιες συσκευασίες είναι χτυπημένες .Καλό είναι κάθε αποθηκάριος να έχει μια φωτογραφική μηχανή και να φωτογραφίζει τις κατεστραμμένες συσκευασίες   για να σταλούν οι φωτογραφίες αυτές μαζί με την διαμαρτυρία στην ασφαλιστική εταιρεία.Όπως έχουμε πει ξανά μαζί με την παραλαβή έχουμε και το delivery note του προμηθευτή δηλαδή το δελτίο αποστολής .  Το πρώτο πράγμα που κάνουμε μόλις διαπιστωθεί ότι η κούτα είναι χτυπημένη είναι να συντάξουμε μια διαμαρτυρία προς την μεταφορική εταιρεία. Έστω λοιπόν ότι η μεταφορική μας εταιρεία είναι η CROSS ROAD. Η διαμαρτυρία που θα συντάξουμε έχει την εξής μορφή :

           

            Προς μεταφορική CROSS ROAD

 

 

Διαμαρτυρία

 

Κύριοι,

 

Στις 10/10/2006 παραλάβαμε με την μεταφορική σας από την Γερμανία από την εταιρεία GUHXE κάποια εμπορεύματα , συγκεκριμένα 3 παλέτες με cd player ς. .Από τις 20 κούτες που παραλάβαμε οι 5 ήταν χτυπημένες και ανοιγμένες. Η συνολική αξία της ζημιάς με βάση το τιμολόγιο του αποστολέα είναι 50τεμ Χ 30 ευρώ το καθένα = 1500,00 ευρώ. Διαμαρτυρόμαστε για την προσγινόμενη σε μας ζημιά και επιφυλασσόμεθα παντός δικαιώματος μας έναντι υμών των πρακτόρων του οδηγού και της μεταφορικής εταιρείας .

 

            Συνημμένα

  1. το τιμολόγιο του αποστολέα

  2. το δελτίο αποστολής του

  3. φωτογραφίες

  4. η φορτωτική σας Νο 0000000

 

 

Για την εταιρεία HUGO                                         H μεταφορική

 

Όπως βλέπετε στα συνημμένα βάζω και το τιμολόγιο του οίκου του εξωτερικού. Είναι καλό με φαξ η με email να το ζητήσω και να  προσδιορίσω την αξία της ζημιάς και να την συμπεριλάβω στην διαμαρτυρία μου ώστε να ξέρω το ποσό της αποζημίωσης που περιμένω από την ασφαλιστική μου εταιρεία .

 

Στην συνέχεια η διαμαρτυρία αυτή πρέπει να σταλεί στην μεταφορική το συντομότερο δυνατό μέσα σε δυο το πολύ μέρες και να σφραγιστεί από την μεταφορική εταιρεία ( για αυτό κάτω στην αποστολή έγραψα Η ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ) και να σταλεί πάλι πίσω σε μας. Μέσα σε μια εβδομάδα η διαμαρτυρία πρέπει να πάει στην ασφαλιστική εταιρεία μαζί με την φωτοτυπία του τιμολογίου του αποστολέα , το δελτίο αποστολής του την φορτωτική .

 

Συνήθως όσο είναι το ποσό της ζημιάς τόσο αποζημιώνει και η ασφαλιστική εταιρεία . Σε ένα μήνα περίπου εκδίδει μια επιταγή την οποία θα πάρει η εταιρεία μας για να την εισπράξει.

 

Τώρα ας δούμε  την  περίπτωση  που οι κούτες είναι ανοιγμένες και έχουν κλαπεί εμπορεύματα . Αποτέλεσμα να έχω παραλάβει λιγότερα τεμάχια από αυτά που μου έχει τιμολογήσει ο αποστολέας μου.

 

Σαν πρώτο βήμα ελέγχω με τον αποστολέα μου ότι στην παραγγελία που μου έστειλε όλα τα εμπορεύματα τα είχε συμπεριλάβει και δεν είναι υπαιτιότητα δική του που παρέλαβα ελλιπή παραγγελία . Σε αυτή την περίπτωση μου στέλνει μια γραπτή επιβεβαίωση την οποία στέλνω στην ασφαλιστική μου μαζί με όλα τα παραπάνω δικαιολογητικά που έγραψα και στην διαμαρτυρία.  Αν είναι υπαιτιότητα δική του με ενημερώνει πότε θα μου  στείλει τα εμπορεύματα που δεν παρέλαβα , αλλά μου τα  έχει τιμολογήσει και δεν κάνω διαμαρτυρία .Αν δεν μου τα στείλει τότε πρέπει οπωσδήποτε να μου εκδώσει πιστωτικό αν και εφόσον μου τα έχει τιμολογήσει. Αν δεν είναι υπαιτιότητα του τότε κάνω την διαμαρτυρία και περιμένουμε να αποζημιωθούμε από την ασφαλιστική μας εταιρεία.

 

Να σημειώσω πως η διαμαρτυρία που στέλνω στην ασφαλιστική μου είναι  πρωτότυπη με γνήσιες υπογραφές και όχι φωτοτυπία  !!!!

 

Έστω λοιπόν ότι ο οίκος μου GUXHE μου τιμολόγησε 30 τεμάχια προς 10 ευρώ το ένα δηλαδή αξία τιμολογίου 300 ευρώ αλλά κατά την παραλαβή κλάπηκαν 5 οπότε παρέλαβα 25 τεμάχια.

Έχω επιβεβαιώσει με τον αποστολέα μου ότι όντως από την δική του αποθήκη έφυγε όλη η παραγγελία και πως η κλοπή έγινε κάπου στην διαδρομή. Θα  συντάξω διαμαρτυρία για αξία 50 ευρώ ( 5 τεμ Χ 10 ευρώ ) . Στην συνέχεια το έλλειμμα θα το περάσω σε αρνητική χρέωση ( ή πίστωση ) του 20.03.00.0099 πραγματική  αξία ενδοκοινοτικών αποκτήσεων και σε αρνητική πίστωση ( ή χρέωση ) του 50.01.00.0000 προμηθευτές εξωτερικού και αντίστοιχα στην αναλυτική θα χρεώσουμε τον 90.02.20 αγορές εμπορευμάτων και θα πιστώσουμε τον 94.20.00 εμπορεύματα με την αξία του ελλείμματος .

Στο ημερολόγιο αποθήκης  η αξία του ελλείμματος πάει αρνητικά στην αξία εισαγωγών και η ποσότητα του ελλείμματος αρνητικά στην στήλη ποσοτήτων .

 

Προσοχή όσον αφορά την intrastate

 

Στην σύνταξη της Intrastate δεν μας ενδιαφέρει πόσα τεμάχια παραλάβαμε ή όχι. Θα συντάξουμε την Intrastate με βάση τις ποσότητες που μας έχουν τιμολογήσει και  τις αξίες. Δηλαδή θα κάνουμε κανονικά το έντυπο άφιξης Intrastate ανεξαρτήτως αν λάβαμε λιγότερα τεμάχια .Από εκεί και πέρα το πώς θα κλείσουμε το έλλειμμα μας ή την οποιαδήποτε απώλεια μας είτε με πιστωτικό είτε με την ασφαλιστική μας αυτό δεν αφορά την Intrastate .

Όταν η ασφαλιστική μου με αποζημιώσει και μου στείλει την επιταγή η εγγραφή που θα κάνω θα είναι η εξής :

Θα χρεώσω τον λογαριασμό 81.02.08.0000 ζημιές από ελλείμματα και θα πιστώσω τον 50.01.00.000  προμηθευτές εξωτερικού . Στο τέλος της χρήσης τον λογαριασμό 81.02.08.0000 θα τον μεταφέρω στον λογαριασμό 86.02.08.0000 έκτακτες ζημιές ( δηλαδή ο 81.02 θα πιστωθεί και ο 86.02 θα χρεωθεί ). Συμπληρωματικά στον 86.02.08 θα πάει και ο λογαριασμός 81.02.10.0000 όπου καταχωρούμε την ζημιά από καταστροφή.

 

 

ΤΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ;;;;;;

 

Στην επόμενη δημοσίευση θα δούμε επισκευές εμπορευμάτων ενδοκοινοτικών , παραλαβή εμπορευμάτων δωρεάν και για δοκιμή πως συντάσσουμε την Intrastate σε αυτές τις περιπτώσεις , και προπληρωμή εισαγωγής και γενικά εξόφληση τιμολογίων εξωτερικού ( εγγραφές δικαιολογητικά στην τράπεζα κλπ ).

 

Σύνταξη κειμένου : Μαρία Σ Μούκα

Email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Web site : www.angelfire.com/ok5/marym

Πολιτική Cookies στην ΕΕ.. Το cookie είναι ένα μικρό τμήμα κειμένου που αποστέλλεται στο πρόγραμμα περιήγησης από έναν ιστότοπο που επισκέπτεστε. Διευκολύνει τον ιστότοπο να απομνημονεύει πληροφορίες σχετικά με την επίσκεψή σας, όπως την προτιμώμενη γλώσσα σας και άλλες ρυθμίσεις. Κάτι τέτοιο μπορεί να διευκολύνει την επόμενή σας επίσκεψη και να κάνει τον ιστότοπο πιο χρήσιμο για εσάς. Τα cookie παίζουν σημαντικό ρόλο. Χωρίς αυτά, η χρήση του ιστού θα ήταν μια πολύ πιο περίπλοκη εμπειρία. Χρησιμοποιούμε τα cookie για πολλούς λόγους. Τα χρησιμοποιούμε, για παράδειγμα, για την απομνημόνευση των προτιμήσεών σας όσον αφορά στην ασφαλή αναζήτηση, για να υπολογίσουμε τον αριθμό των επισκεπτών σε μια σελίδα ή για να σας διευκολύνουμε να εγγραφείτε στις υπηρεσίες μας και για να προστατεύσουμε τα δεδομένα σας. Περισσότερες πληροφορίες για τη χρήση των cookies μπορείτε να βρείτε στη σελίδα http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm