Αθήνα 21/01/2015
Αρ. πρωτ.: 1007466
ΘΕΜΑ:Τροποποίηση και συμπλήρωση της αριθ. Δ6Α 1036682 ΕΞ2014/25-2-2014 (Β΄ 478 και 558) απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, όπως ισχύει, περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότησης υπογραφής "Με εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων" σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης.
ΑΠΟΦΑΣΗ
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Έχοντας υπόψη:....κλπ.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
I.- Τροποποιούμε και συμπληρώνουμε τον Πίνακα του άρθρου 1 της αριθ. Δ6Α 1036682ΕΞ2014/25-02-2014 (Β΄ 478 και 558) απόφασής μας, με θέμα «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής "Με εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων" σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ως κατωτέρω:
α) Αντικαθιστούμε το δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης Α5 της στήλης 5 της περίπτωσης 12, ως εξής:
« Εφόσον το ύψος των ακαθάριστων εσόδων του φορολογουμένου είναι μεγαλύτερο των είκοσι εκατομμυρίων (20.000.000) ευρώ κατά την διαχειριστική περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2012 ή σε επόμενο έτος, ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. Πλοίων Πειραιά.»
β) Προσθέτουμε δεύτερο και τρίτο εδάφιο στις εξαιρέσεις της στήλης 5, με α/α 9 της περίπτωσης 100, και α/α 7 της περίπτωσης 101, ως εξής:
«Αν στην περιοχή, στην οποία βρίσκεται το ακίνητο, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1249/1982 (Α΄ 43) και μόνο αν η παραλαβή της δήλωσης κατά το προηγούμενο εδάφιο είναι προδήλως δυσχερής, μπορεί να παραληφθεί η δήλωση του φόρου μεταβίβασης από υπάλληλο, που παραλαμβάνει τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του αγοραστή και, σε περίπτωση που η Δ.Ο.Υ. δεν έχει αρμοδιότητα για θέματα φορολογίας μεταβίβασης ακινήτων, η δήλωση παραλαμβάνεται από υπάλληλο οποιασδήποτε άλλης Δ.Ο.Υ., η οποία έχει την αρμοδιότητα αυτή.
Στην περίπτωση Δ.Ο.Υ., στην οποία υπάγεται Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (Γ.Ε.Φ.), η δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων μπορεί να παραλαμβάνεται και από τον υπάλληλο του Γ.Ε.Φ., κατά παρέκκλιση της διαδικασίας, που ορίζεται στην αριθ. Δ6Α 1077285ΕΞ2014/15-5-2014 (Β΄ 1266 και 1392) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων»γ) Προσθέτουμε τρίτο εδάφιο στο τέλος της εξαίρεσης με α/α 6 στην στήλη 5 της περίπτωσης 101, ως εξής:
«Τέλος, για τις επιχειρήσεις του προηγούμενου εδαφίου, εφόσον το ύψος των ακαθάριστων εσόδων τους είναι μεγαλύτερο των είκοσι εκατομμυρίων (20.000.000) ευρώ κατά την διαχειριστική περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2012 ή σε επόμενο έτος, οποιοσδήποτε υπάλληλος της Δ.Ο.Υ. Πλοίων Πειραιά.»
δ) Προσθέτουμε τρίτο εδάφιο στο τέλος της υποπερίπτωσης 3 στην στήλη 5 της περίπτωσης 115, ως εξής: «Τέλος, για τις επιχειρήσεις του προηγούμενου εδαφίου, εφόσον το ύψος των ακαθάριστων εσόδων τους είναι μεγαλύτερο των είκοσι εκατομμυρίων (20.000.000) ευρώ κατά την διαχειριστική περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2012 ή σε επόμενο έτος, υπάλληλος του Τμήματος Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της Δ.Ο.Υ. Πλοίων Πειραιά.»
ε) Προσθέτουμε πέμπτο εδάφιο στο τέλος της στήλης 5 της περίπτωσης 126, ως εξής:«Κατ΄ εξαίρεση, για τα πλοία των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αυτών, εφόσον το ύψος των ακαθάριστων εσόδων τους είναι μεγαλύτερο των είκοσι εκατομμυρίων (20.000.000) ευρώ κατά την διαχειριστική περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2012 ή σε επόμενο έτος, υπάλληλος της Δ.Ο.Υ. Πλοίων Πειραιά.»
στ) Προσθέτουμε νέα περίπτωση με α/α 141, που έπεται της περίπτωσης 140, ως εξής:
«141.
Τον ορισμό υπαλλήλου για την φύλαξη, την τήρηση και την διαχείριση του περαιωμένου αρχείου των υποθέσεων της τέως Διεύθυνσης Επιθεώρησης Υπηρεσιών, καθώς και των τέως Οικονομικών Επιθεωρήσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης, των οποίων έπαυσε η λειτουργία την 30/06/2014.
Μεταβίβαση αρμοδιότητας
-Υποπαράγραφος 3 της παραγράφου Ε΄ του άρθρου πρώτου του Ν.4254/2014 (Α΄ 85) -Δ6Α 1058824ΕΞ2014/8-4-2014 (Β΄ 865,
1079 και 1846) απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γ.Γ.Δ.Ε.
Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων και ο Προϊστάμενος της Υποδιεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων, κατά λόγο αρμοδιότητάς τους»
II.-Ύστερα από τα παραπάνω διαμορφώνουμε την υποπερίπτωση Α5 της περίπτωσης 12 και τις περιπτώσεις 100, 101, 115, 126 και 141 του Πίνακα του άρθρου 1 της απόφασης, ως εξής:
«12. |
Την έκδοση εντολής ελέγχου |
Εξουσιοδότηση υπογραφής |
`Αρθρα 23 & 25 Ν.4174/2013 |
Α. Για τον φορολογικό, πλήρη και μερικό, έλεγχο ανέλεγκτων χρήσεων/φορολογικών ετών/υποθέσεων |
«100. |
Την παραλαβή φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων για τις οποίες υπάρχει υποχρέωση υποβολής. |
Εξουσιοδότηση υπογραφής |
Ν.4174/2013, άρθρα 2, 18,19,20, Παράρτημα, καθώς και από κάθε ειδικότερη διάταξη που προβλέπεται ανά φορολογία που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα του Ν. 4174/2013 και από τις συναφείς εξουσιοδοτικές διατάξεις. |
Οποιοσδήποτε υπάλληλος Δ.Ο.Υ. στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η τελευταία, δηλωθείσα στο μητρώο της Φορολογικής Διοίκησης, διεύθυνση κατοικίας ή κύριας διαμονής του φορολογουμένου. Κατ΄ εξαίρεση: |
101. |
Την παραλαβή φορολογικών δηλώσεων νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων για τις οποίες υπάρχει υποχρέωση υποβολής |
Εξουσιοδότηση υπογραφής |
Ν. 4174/2013, άρθρα 2, 18, 19, 20, Παράρτημα, καθώς και κάθε ειδικότερη διάταξη που προβλέπεται ανά φορολογία που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα του Ν. 4174/2013. |
Οποιοσδήποτε υπάλληλος Δ.Ο.Υ. στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η τελευταία δηλωθείσα στο μητρώο της Φορολογικής Διοίκησης έδρα του υπόχρεου ημεδαπού νομικού προσώπου, ημεδαπής και αλλοδαπής νομικής οντότητας, ή η μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα του υπόχρεου αλλοδαπού νομικού προσώπου. Για τα αλλοδαπά νομικά πρόσωπα και τις αλλοδαπές νομικές οντότητες που δεν διαθέτουν ταχυδρομική διεύθυνση στην Ελλάδα, οποιοσδήποτε υπάλληλος Δ.Ο.Υ. στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται ο φορολογικός εκπρόσωπος. Κατ΄ εξαίρεση: Στην περίπτωση Δ.Ο.Υ., στην οποία υπάγεται Γραφείο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (Γ.Ε.Φ.), η δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων μπορεί να παραλαμβάνεται και από τον υπάλληλο του Γ.Ε.Φ., κατά παρέκκλιση της διαδικασίας, που ορίζεται στην αριθ. Δ6Α 1077285ΕΞ2014/15-5-2014 (Β΄ 1266 και 1392) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων 8) Τροποποιητική δήλωση παραλαμβάνεται από οποιοδήποτε υπάλληλο της Δ.Ο.Υ. όπου έχει υποβληθεί η αρχική δήλωση. » |
«115. |
-Την παραλαβή δηλώσεων απόδοσης ΑΦΜ / μεταβολής ατομικών στοιχείων, δηλώσεων έναρξης/ μεταβολής, και διακοπής εργασιών, των συνυποβαλλόμενων δηλώσεων και δικαιολογητικών, την έκδοση και επανεκτύπωση των σχετικών βεβαιώσεων. |
Μεταβίβαση αρμοδιότητας |
Ν. 4174/2013, άρθ. 8,10,11 παρ. 1,2,3 |
1) Για τα φυσικά πρόσωπα, υπάλληλος του Τμήματος ή του Γραφείου Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της Δ.Ο.Υ., στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η διεύθυνση κατοικίας του φορολογουμένου. Εφόσον το φυσικό πρόσωπο ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα, είτε πρόκειται για κάτοικο της ημεδαπής είτε της αλλοδαπής, υπάλληλος του Τμήματος ή Γραφείου Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της Δ.Ο.Υ στην χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η έδρα της επιχειρηματικής δραστηριότητας. |
«126. |
Την παραλαβή της δήλωσης φόρου πλοίων και τον προσδιορισμό του φόρου πλοίων δεύτερης κατηγορίας του Ν. 27/1975 που είναι νηολογημένα σε λιμένες εσωτερικού, εκτός της περιφέρειας Αττικής. |
Μεταβίβαση αρμοδιότητας |
Ν. 27/1975, όπως ισχύει. |
Υπάλληλος της ΔΟΥ της πρωτεύουσας του νομού, στον οποίο υπάγεται ο λιμένας νηολόγησης του πλοίου. Στην περίπτωση που υπάρχουν περισσότερες από μία ΔΟΥ στην πρωτεύουσα, υπάλληλος της ΔΟΥ Α΄ τάξεως. Ειδικά για τον νομό Θεσσαλονίκης, υπάλληλος της Α΄ ΔΟΥ Θεσσαλονίκης. Εξαιρούνται οι νομοί Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, όπου αρμόδιος είναι ο υπάλληλος της ΔΟΥ στην οποία χωρικά υπάγεται ο λιμένας νηολόγησης του πλοίου. Κατ΄ εξαίρεση, για τα πλοία των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αυτών, εφόσον το ύψος των ακαθάριστων εσόδων τους είναι μεγαλύτερο των είκοσι εκατομμυρίων (20.000.000) ευρώ κατά την διαχειριστική περίοδο που έκλεισε εντός του έτους 2012 ή σε επόμενο έτος, υπάλληλος της Δ.Ο.Υ. Πλοίων Πειραιά.» |
«141. |
Τον ορισμό υπαλλήλου για την φύλαξη, την τήρηση και την διαχείριση του περαιωμένου αρχείου των υποθέσεων της τέως Διεύθυνσης Επιθεώρησης Υπηρεσιών, καθώς και των τέως Οικονομικών Επιθεωρήσεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης, των οποίων έπαυσε η λειτουργία την 30/06/2014. |
Μεταβίβαση αρμοδιότητας |
-Υποπαράγραφος 3 της παραγράφου Ε΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014 (Α΄ 85) -Δ6Α 1058824ΕΞ2014/8-4-2014 (Β΄ 865, 1079 και 1846) απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Γ.Γ.Δ.Ε. |
Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων και ο Προϊστάμενος της Υποδιεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων, κατά λόγο αρμοδιότητάς τους» |
III. - Οι διατάξεις που ορίζουν ως αρμόδιο όργανο τον Προϊστάμενο του Αυτοτελούς Τμήματος Επανεξέτασης, Νομικής και Διοικητικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών ισχύουν από 01/04/2015 και μέχρι την ημερομηνία αυτή οι αρμοδιότητες ασκούνται από το όργανο της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών που έχει ορισθεί ως αρμόδιο με την αριθ. Δ.ΟΡΓ. Α. 1164268ΕΞ2014/11-12-2014 (Β΄ 3365) απόφασή μας.
IV. -
α) Οι Προϊστάμενοι των Δ.Ο.Υ. όλης της Επικράτειας που έχουν αρχείο που πρέπει να μεταφερθεί στην Δ.Ο.Υ. Πλοίων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα απόφαση, υποχρεούνται να προβούν, αμέσως, στις απαιτούμενες ενέργειες και, το αργότερο εντός ενός (1) μηνός από την δημοσίευση αυτής, να αποστείλουν το σχετικό αρχείο, το οποίο θα παραδώσουν με την σύνταξη πρωτόκολλου παράδοσης-παραλαβής, υπογεγραμμένου από τους Προϊσταμένους και των δύο (2) Υπηρεσιών και να το κοινοποιήσουν στην Διεύθυνση Οργάνωσης της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανθρώπινου Δυναμικού.
β) Επισημαίνεται ότι όσες Δ.Ο.Υ. δεν έχουν στείλει, ακόμη, το αρχείο που έπρεπε να μεταφερθεί, κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων της αριθ. Δ6Α 1036682ΕΞ2014/25-02-2014 (Β΄ 478 και 558) απόφασής μας, υποχρεούνται, επίσης, να το έχουν στείλει το αργότερο εντός ενός (1) μηνός από την δημοσίευση της παρούσας στην Δ.Ο.Υ. Πλοίων, με τον τρόπο που αναφέρεται στην υποπαράγραφο α΄ της παρούσας παραγράφου.
γ) Σε περίπτωση που υπάρχει αρχείο προς εκκαθάριση θα πρέπει πριν από την παράδοσή του στην Δ.Ο.Υ. Πλοίων να γίνουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων των π.δ. 162/1979 (Α΄ 42) «Περί εκκαθαρίσεως των αρχείων των Δημοσίων Υπηρεσιών» και 276/2000 (Α΄ 226) «Εκκαθάριση αρχείων των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών», προκειμένου να μην μεταφερθεί άχρηστο αρχείο στην προαναφερθείσα Δ.Ο.Υ..
V.- Κατά τα λοιπά ισχύει η αριθ. Δ6Α 1036682ΕΞ2014/25-02-2014 (Β΄ 478 και 558) απόφασή μας, όπως τροποποιήθηκε με τις αριθ. Δ6Α 1054391ΕΞ 2014/01-04-2014 (Β΄ 796), Δ6Α 1067875 ΕΞ 2014/29-04-2014 (Β΄ 1076), Δ6Α 1069655 ΕΞ 2014/2-5-2014 (Β΄1227), Δ6Α 1109983 ΕΞ2014/25-7-2014 (Β΄ 2096) και Δ.ΟΡΓ.Α 1164268ΕΞ2014/11-12-2014 (Β΄ 3365) και Δ.ΟΡΓ.Α 1170561ΕΞ2014/30-12-2014 (Β΄ 3586) όμοιες.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.