Open menu
25 | 04 | 2024

Αθήνα 30/05/2011
Αρ. πρωτ.: 5024275


ΘΕΜΑ: Παροχή οδηγιών ως προς τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού μεταφορικού μέσου ως καινούργιου.

 

Σε συνέχεια προφορικών και γραπτών ερωτημάτων αναφορικά με το αντικείμενο του θέματος, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Σύμφωνα με το άρθρο 2 περ. α΄ και β΄ της οδηγίας 2006/112/ΕΚ (περί ΦΠΑ) θεωρούνται ως «μεταφορικά μέσα» τα ακόλουθα μέσα, τα οποία προορίζονται για τη μεταφορά προσώπων ή αγαθών:

I. τα χερσαία οχήματα με κινητήρα κυβισμού άνω των 48 κυβικών εκατοστών ή ισχύος άνω των 7,2 κιλοβάτ,
II. τα πλοία μήκους άνω των 7,5 μέτρων, εκτός των πλοίων του άρθρου 148 παρ. α΄ της ίδιας Οδηγίας
III. τα αεροσκάφη των οποίων το συνολικό βάρος κατά την απογείωση υπερβαίνει τα 1550 χιλιόγραμμα, εκτός των αεροσκαφών του άρθρου 148 παρ. ε΄ της ίδιας Οδηγίας Τα μεταφορικά αυτά μέσα θεωρούνται «καινούργια» στις εξής περιπτώσεις: I. για τα χερσαία οχήματα με κινητήρα, εφόσον παραδίδονται εντός έξι μηνών από την πρώτη τους θέση σε κυκλοφορία ή προτού το όχημα διανύσει 6 000 χιλιόμετρα,
II. για τα πλοία, εφόσον παραδίδονται εντός τριών μηνών από την πρώτη τους θέση σε κυκλοφορία ή προτού το πλοίο πραγματοποιήσει 100 ώρες πλεύσης,
III. για τα αεροσκάφη, εφόσον παραδίδονται εντός τριών μηνών από την πρώτη τους θέση σε κυκλοφορία ή προτού το αεροσκάφος πραγματοποιήσει 40 ώρες πτήσης.

Οι ανωτέρω διατάξεις έχουν ενσωματωθεί στο εσωτερικό δίκαιο με το άρθρο 11 παρ. 4 του Ν. 2859/00 (Κώδικας ΦΠΑ).
2. Από τα ανωτέρω προκύπτει, ότι προκειμένου να χαρακτηριστεί ένα μεταφορικό μέσο ως καινούργιο, λαμβάνεται υπόψη το χρονικό σημείο που πραγματοποιείται η παράδοσή του από τον πωλητή στον αποκτώντα ο οποίος έχει την πρόθεση να πραγματοποιήσει την διαρκή χρήση του μεταφορικού μέσου στη χώρα μας (ταξινόμηση, νηολόγηση, κλπ). (σχετική Απόφαση ΔΕΚ C-84/09)
Σε περίπτωση που η παράδοση μεταφορικού μέσου πραγματοποιείται σε άλλο κράτος μέλος ενώ πληρούνται τα ανωτέρω κριτήρια για το χαρακτηρισμό του ως καινούργιου και στη συνέχεια μεταφέρεται στη χώρα μας με σκοπό να νηολογηθεί, ταξινομηθεί κτλ, εξακολουθεί να θεωρείται καινούργιο ακόμα και στην περίπτωση που κατά την άφιξή του στη χώρα μας δεν υφίστανται οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού του ως καινούργιου.
3. Επιπλέον η κρίση για τον ενδοκοινοτικό χαρακτήρα της απόκτησης του μεταφορικού μέσου, κατά την έννοια του άρθρου 11 του Ν. 2859/00, πραγματοποιείται δια της συνολικής εκτίμησης των αντικειμενικών περιστάσεων και της πρόθεσης του αγοραστή (όπως αυτά διαφαίνονται από τα πραγματικά περιστατικά όπως διακίνηση, κατάθεση ΔΑΟ, κατάθεση Ειδικής Δήλωσης για την ταξινόμηση-νηολόγηση του μεταφορικού μέσου, νηολόγηση κτλ) βάσει των οποίων προκύπτει ότι η χώρα μας είναι το κράτος εντός του οποίου σκοπείται η τελική χρήση του μεταφορικού μέσου.

Σχετικά άρθρα
Σύνδεση Χρήστη

Για πλήρη πρόσβαση συνδεθείτε με τους παρακάτω κωδικούς. Όνομα Χρήστη : demo PSW : demo16

Πολιτική Cookies στην ΕΕ.. Το cookie είναι ένα μικρό τμήμα κειμένου που αποστέλλεται στο πρόγραμμα περιήγησης από έναν ιστότοπο που επισκέπτεστε. Διευκολύνει τον ιστότοπο να απομνημονεύει πληροφορίες σχετικά με την επίσκεψή σας, όπως την προτιμώμενη γλώσσα σας και άλλες ρυθμίσεις. Κάτι τέτοιο μπορεί να διευκολύνει την επόμενή σας επίσκεψη και να κάνει τον ιστότοπο πιο χρήσιμο για εσάς. Τα cookie παίζουν σημαντικό ρόλο. Χωρίς αυτά, η χρήση του ιστού θα ήταν μια πολύ πιο περίπλοκη εμπειρία. Χρησιμοποιούμε τα cookie για πολλούς λόγους. Τα χρησιμοποιούμε, για παράδειγμα, για την απομνημόνευση των προτιμήσεών σας όσον αφορά στην ασφαλή αναζήτηση, για να υπολογίσουμε τον αριθμό των επισκεπτών σε μια σελίδα ή για να σας διευκολύνουμε να εγγραφείτε στις υπηρεσίες μας και για να προστατεύσουμε τα δεδομένα σας. Περισσότερες πληροφορίες για τη χρήση των cookies μπορείτε να βρείτε στη σελίδα http://ec.europa.eu/ipg/basics/legal/cookies/index_en.htm