Εκτύπωση

Αθήνα 15/10/2018
Αρ. πρωτ.: 75226


ΘΕΜΑ: Παροχή συμπληρωματικών οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 137 του ν. 4472/2017 (ΦΕΚ Α΄ 74).

 

ΣΧΕΤ. 1. Το με αριθμ. πρωτ. Γ4α/11533/27-2-2018 έγγραφο του Υπουργείου Υγείας. 2. Η με αριθμ. πρωτ. 2/52259/ΔΕΠ/19-7-2017 εγκύκλιος του Αν. Υπουργού Οικονομικών (ΑΔΑ: ΨΜΦ2Η-Β2Φ)

 

Για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 137 του ν.4472/2017 (Α΄ 74) και των οδηγιών της ως άνω (2) σχετικής εγκυκλίου, λαμβανομένων υπόψη των διατάξεων του άρθρου 38 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21) καθώς επίσης και του άρθρου 27 του ν. 4461/2017 (Α΄ 38), κρίνεται σκόπιμο να τονισθούν, συμπληρωματικά, τα εξής:

Α.

1) Πριν την ψήφιση του νέου ειδικού μισθολογίου των Ιατρών Ε.Σ.Υ. (ν. 4472/2017), με τις διατάξεις του νόμου 4238/2014 «Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.), αλλαγή σκοπού Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και λοιπές διατάξεις.» (17 – 2 – 2014, ΦΕΚ 38Α ) και ειδικότερα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 21 αυτού, οριζόταν ότι το πάσης φύσεως ιατρικό/οδοντιατρικό προσωπικό των Μονάδων Υγείας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.(δηλαδή του κλάδου υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τις μονάδες υγείας του, του κέντρου διάγνωσης ιατρικής της εργασίας του ΙΚΑ με το σύνολο του εξοπλισμού του, των κλάδων υγείας του ΟΓΑ, του ΟΑΕΕ και του ΟΠΑΔ ως προς τις παροχές σε είδος), που μετατάχθηκε ή μεταφέρθηκε, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 17 του ιδίου νόμου, σε θέσεις που συστήθηκαν για το σκοπό αυτόν, σε κάθε Διοικητική Υγειονομική Περιφέρεια (Δ.Υ. Πε.), μόνιμοι και Ι.Δ.Α.Χ., διατηρούσε το σύνολο των τακτικών αποδοχών που ελάμβαναν κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4238/2014, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4224/2013 (Α΄ 288) και μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών αξιολόγησης και κατάταξης αυτού.

Η καταβαλλόμενη μισθοδοσία στο προσωπικό αυτό διέπονταν από τις διατάξεις του ν. 4024/2011 (παρ. 3 αρ. 17 ν. 4224/2013).
Μετά την ένταξή τους σε θέσεις κλάδου ιατρών/οδοντιάτρων Ε.Σ.Υ., ελάμβαναν τις αποδοχές που προβλέπονταν από τις οικείες μισθολογικές διατάξεις (άρθρα 43 έως 45 του ν. 3205/2003).
2) Στη συνέχεια, με τις διατάξεις του άρθρου 38 του ν. 4368/2016 (οι οποίες ισχύουν από 21 -2- 2016), καθορίσθηκε ότι, μετά την ένταξή τους οι ιατροί και οδοντίατροι των πρώην νοσοκομείων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που μεταφέρθηκαν/μετατάχθηκαν, με οποιοδήποτε νόμο, από τις πρώην Υπηρεσίες Νοσοκομειακής Υποστήριξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., καθώς και οι ιατροί και οδοντίατροι, κλάδου ΠΕ ιατρών - οδοντιάτρων, που μεταφέρθηκαν/ μετατάχθηκαν από τον ΕΟΠΥΥ στις Δ.Υ.Πε., σε θέσεις κλάδου ιατρών/ οδοντιάτρων Ε.Σ.Υ., ελάμβαναν τις αποδοχές που προβλέπονταν από τις οικείες μισθολογικές διατάξεις (ν. 3205/2003), της προϋπηρεσίας τους σε οποιοδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης αναγνωριζόμενης και υπολογιζόμενης, για τη βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη (χορήγηση επιδόματος χρόνου υπηρεσίας), ως προϋπηρεσίας στο Ε.Σ.Υ..
3) Επίσης, με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 27 του ν. 4461/2017 (οι οποίες ισχύουν από 28-3-2017) ορίζεται ότι ο χρόνος προϋπηρεσίας ειδικευμένων ιατρών, καθώς και οδοντιάτρων σε οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, οποτεδήποτε και εάν διανύθηκε, αναγνωρίζεται για την πρόσληψή τους στο Ε.Σ.Υ. και υπολογίζεται για τη βαθμολογική και μισθολογική τους εξέλιξη (χορήγηση επιδόματος χρόνου υπηρεσίας) ως χρόνος προϋπηρεσίας στο Ε.Σ.Υ., εφαρμοζόμενης της διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 38 του ν. 4368/2016 (Α` 21). Περαιτέρω, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 2 του ιδίου άρθρου και νόμου, η διάταξη της παραγράφου 1 ισχύει και για τους ειδικευμένους ιατρούς και οδοντιάτρους, οι οποίοι, κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού (ν. 4461/2017), υπηρετούσαν στο Ε.Σ.Υ. και είχαν τέτοιου είδους προϋπηρεσία.

4) Περαιτέρω, με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 137 του ν. 4472/2017 ορίζεται ότι ως υπηρεσία για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη, μεταξύ άλλων, των Ιατρών του Ε.Σ.Υ. υπολογίζεται η αναφερόμενη στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 11 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), όπως κάθε φορά ισχύει, καθώς και ο χρόνος απόκτησης ιατρικής ειδικότητας. Επιπλέον, για τους ειδικευμένους ιατρούς και οδοντίατρους του Ε.Σ.Υ. (και μόνο) υπολογίζεται (για μισθολογική εξέλιξη και κατάταξη) και η αναφερόμενη στις διατάξεις του άρθρου 27 του ν. 4461/2017 (Α` 38) προϋπηρεσία. Τα οικονομικά αποτελέσματα της αναγνώρισης των εν λόγω προϋπηρεσιών, σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις, επέρχονται από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών.
5) Επιπροσθέτως, κατά τα οριζόμενα από τις διατάξεις του άρθρου 154 του ν. 4472/2017 κατά την πρώτη εφαρμογή του εν λόγω νόμου, η μισθολογική κατάταξη των (υπηρετούντων κατά την 1-1-2017) λειτουργών και υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια, πραγματοποιείται σύμφωνα με το χρόνο υπηρεσίας στο φορέα που υπηρετούν, καθώς και το χρόνο υπηρεσίας, που έχει αναγνωριστεί για μισθολογική εξέλιξη από το φορέα αυτόν μέχρι και τις 31.12.2016.

Β. Κατόπιν συνδυαστικής ερμηνείας των ανωτέρω διατάξεων, συνάγεται ότι ο χρόνος προϋπηρεσίας των ειδικευμένων ιατρών και οδοντιάτρων του Ε.Σ.Υ. σε οποιοδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, οποτεδήποτε και αν διανύθηκε και με οποιαδήποτε έννομη σχέση διανύθηκε ( ειδικές συμβάσεις του άρθρου 10 του ν.δ. 1204/1972, συμβάσεις μίσθωσης ή ανάθεσης έργου κ.λ.π.) αναγνωρίζεται ως χρόνος προϋπηρεσίας στο Ε.Σ.Υ. για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη αυτών.
Γ. Εξυπακούεται ότι σε περιπτώσεις μειωμένης απασχόλησης των ανωτέρω αναγνωρίζεται τόσος χρόνος όσος προκύπτει από το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των ωρών εργασίας δια του αριθμού των ωρών εβδομαδιαίας πλήρους απασχόλησης που ίσχυε για τον αντίστοιχο κλάδο λειτουργών, όπως ρητά προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 153 του ν. 4472/2017 (βλ. παράδειγμα εφαρμογής στις σελ. 63 και 64 της ως άνω (2) σχετικής εγκυκλίου). Επισημαίνεται ότι ως χρόνος πλήρους απασχόλησης, σε όλες τις περιπτώσεις λογίζεται ο χρόνος πλήρους εβδομαδιαίας απασχόλησης που ίσχυε για την αντίστοιχη ειδικότητα απασχολουμένων με σχέση εξαρτημένης εργασίας (με πλήρες ωράριο) στον οικείο φορέα, κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της παρασχεθείσας προϋπηρεσίας. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που από όλα τα προσκομιζόμενα στοιχεία (π.χ. βεβαιώσεις των φορέων, φωτοαντίγραφα ατομικών συμβάσεων κλπ.) δεν προκύπτει σαφώς ότι η υπό αναγνώριση προϋπηρεσία προσφέρθηκε με συγκεκριμένο ωράριο εργασίας, τότε ολόκληρος ο χρόνος της εν λόγω προϋπηρεσίας θα θεωρείται ότι διανύθηκε με καθεστώς πλήρους απασχόλησης.

Δ.

1) Ως ημερομηνία έναρξης των οικονομικών αποτελεσμάτων της αναγνώρισης των ως άνω προϋπηρεσιών για τη μισθολογική κατάταξη του ιατρικού / οδοντιατρικού προσωπικού που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 38 του ν. 4368/2016, λαμβάνεται η ημερομηνία ένταξής τους στον κλάδο ειδικευμένων Ιατρών Ε.Σ.Υ., η οποία σε καμία περίπτωση δεν δύναται να είναι πρωθύστερη της 21ης – 2 - 2016 (ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων του ν. 4368/2016).
2) Ως ημερομηνία έναρξης των οικονομικών αποτελεσμάτων της αναγνώρισης των ως άνω προϋπηρεσιών για τη μισθολογική κατάταξη των ειδικευμένων ιατρών και οδοντιάτρων του Ε.Σ.Υ., οι οποίοι δεν εμπίπτουν στην περίπτωση της προηγούμενης παραγράφου λογίζεται η ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησής τους και της κατάθεσης του συνόλου των σχετικών με αυτήν δικαιολογητικών για την αναγνώριση των ως άνω προϋπηρεσιών, η οποία σε καμία περίπτωση δεν
δύναται να είναι πρωθύστερη της 1ης – 1 – 2017 (ημερομηνία έναρξης ισχύος του Μέρους ΣΤ΄ του ν. 4472/2017, για όσους είχαν καταθέσει αίτηση αναγνώρισης με πλήρη δικαιολογητικά, πριν την εν λόγω ημεροχρονολογία).

Ε. Επισημαίνεται ότι για την αναγνώριση των ως άνω προϋπηρεσιών θα πρέπει να προσκομίζονται σχετικές βεβαιώσεις των αρμοδίων Υπηρεσιών των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, στις οποίες θα πρέπει να αναφέρονται : Οι αποφάσεις πρόσληψης, η ιδιότητα με την οποία προσφέρθηκε η προϋπηρεσία, η σχέση απασχόλησης, το ωράριο εργασίας (εφόσον προβλεπόταν στη σχετική σύμβαση), καθώς και η διάρκεια των εν λόγω προϋπηρεσιών. Σε περίπτωση, κατά την οποία ορισμένα από τα προαναφερόμενα στοιχεία δεν μνημονεύονται στις ως άνω βεβαιώσεις, είναι δυνατή η προσκόμιση συμπληρωματικών δικαιολογητικών (π.χ. φωτοαντίγραφα ατομικών συμβάσεων) για την εξακρίβωση αυτών.
Επίσης, προς αποφυγή περαιτέρω καθυστερήσεων, οι αρμόδιες Υπηρεσίες Διοικητικού/Οικονομικού που έχουν ήδη διατυπώσει ερωτήματα και τα οποία απαντώνται δια της παρούσης εγκυκλίου, παρακαλούνται όπως προβούν άμεσα, κατ΄ εφαρμογή των προαναφερομένων, στη μισθολογική κατάταξη των ιατρών του φορέα τους.
ΣΤ. Τέλος, διευκρινίζεται ότι, η αρμοδιότητα για την παροχή της πληροφόρησης αναφορικά με το εάν ένα νομικό πρόσωπο, στο οποίο προσφέρθηκε προϋπηρεσία, αποτελεί φορέα κοινωνικής ασφάλισης ανήκει στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Γενική Διεύθυνση Κοινωνικής Ασφάλισης).

Παρακαλούνται όλοι οι αποδέκτες προς ενέργεια να κοινοποιήσουν την παρούσα εγκύκλιο σε όλα τα Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. (τα οποία απασχολούν ιατρούς και οδοντίατρους του Ε.Σ.Υ.) που εποπτεύουν, λόγω της ιδιαίτερης, για αυτά, σημασίας των κοινοποιούμενων διατάξεων.

Κατηγορία: Εγκύκλιοι - ΠΟΛ
Εμφανίσεις: 2536