feed-image Ροή Ειδήσεων
26 | 09 | 2017

 

ΕΝΩΣΗ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ

ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (Ε.Φ.Ε.Ε.Η.)

Μέλος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών(Π.Ο.Φ.Ε.Ε.)

Μέλος Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Ηρακλείου (Ο.Ε.Β.Ε.Ν.Η.)

ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ ΓΑΒΑΛΑ 21 ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΤΗΛ2810-360998Fax2810-211399

e-mail : baritaci@cyta.gr

Ηράκλειο 02/09/2011

Θέμα « Προβλήματα από την εφαρμογή του άρθρου 30 παράγραφος 4 του Ν3996/2011»

ΠροςΥπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

Κο Κουτρουμάνη Γεώργιο

Κοινοποίηση

Βουλευτές Ν. Ηρακλείου

Π.Ο.Φ.Ε.Ε.

O.E.Β.Ε.Ν.Η.

Μέλη Ε.Φ.Ε.Ε.Η

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Ψηφίστηκε πριν από λίγες μέρες στην Βουλή των Ελλήνων ο Νόμος 3996/2011 που στο άρθρο 30 παράγραφος 4αναφέρει... 4. Η παρ. 5 του άρθρου 68 του ν. 3518/2006 (Α΄ 272), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του ν. 3846/2010 (Α΄ 66), αντικαθίσταται ως ακολούθως: «5. Αν η επιχείρηση ή εκμετάλλευση αλλάξει νόμιμο εκπρόσωπο ή αν υπάρξει μεταβολή των αποδοχών, ο εργοδότης υποχρεούται να καταθέσει συμπληρωματικούς πίνακες προσωπικού μόνο ως προς τα νέα στοιχεία κατά περίπτωση, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από τις πιο πάνω μεταβολές. Σε περίπτωση πρόσληψης νέου εργαζόμενου και σε περίπτωση αλλαγής ή τροποποίησης του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας, ο εργοδότης υποχρεούται να καταθέσει, γραπτά ή ηλεκτρονικά, συμπληρωματικούς πίνακες προσωπικού μόνο ως προς τα νέα στοιχεία, το αργότερο ως και την ίδια ημέρα πρόσληψης ή της αλλαγής του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας και πάντως πριν την ανάληψη υπηρεσίας από τους εργαζόμενους.»

Γνωρίζοντας αρκετά καλά τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις καιτις διαδικασίεςπου δυσχεραίνουν το έργο των επιχειρήσεων καθημερινά, κρίνουμε ότι η συγκεκριμένη διάταξη είναι παντελώς ανεφάρμοστη.

Είναι δε απόλυτα σίγουρο ότι η αυθημερόν επίδοση του πίνακα προσωπικού θα επιδράσειαρνητικά στην νόμιμη απασχόληση λόγω της αδυναμίας κατάθεσης του την ίδια μέρα,οδηγώντας έτσιτις επιχειρήσεις στην «μαύρη» εργασία μέχρι της τακτοποίησης των γραφειοκρατικών διαδικασιών προς αποφυγή των προστίμων και το οποίο αποθαρρύνει την κάλυψη νέων θέσεων εργασίας, ειδικά στον τουρισμό, όταν απειλούνται να επιβαρυνθούν με τεράστια και παράλογα πρόστιμα, για τους κατωτέρω λόγους- ερωτήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του παραπάνω νόμου :

1. Αν μια επιχείρηση προσλάβει εργαζόμενο Σάββατο ή Κυριακή ήαπογευματινή ή βραδινή ώρα, τότε είναι εντελώς αδύνατον να τηρήσει τις νόμιμες προθεσμίες καταθέτοντας αυθημερόν τον πίνακα προσωπικού όπως ορίζεται στο ανωτέρω άρθρο 30 παράγραφος 4 του νόμου 3996/2011, είτε τολογιστήριο της επιχείρησης λειτουργείεντός των εγκαταστάσεών της, είτε τηρεί το λογιστήριο με εξωτερικό συνεργάτη «Λογιστικό Γραφείο».

2.Αληθεια τι νόημα έχει και ποιους άραγε σκοπούς εξυπηρετείη υποχρέωση του εργοδότη να υποβάλλει τον πίνακα προσωπικού με τους νεοπροσλαμβανομένους αυθημερόν στο ΣΕΠΕ, όταν ταυτόχρονα υποχρεούται με την ανάληψη των καθηκόντων τους να τους εγγράψει στο Ειδικό Βιβλίο Καταχώρισης Νεοπροσλαμβανομένου Προσωπικού (Ε.Β.Κ.Ν.Π.) που έχει θεσπιστεί αυστηρά από το Ι.Κ.Α. και δεδομένου ότι στο Ε.Β.Κ.Ν.Π. διασφαλίζεται η ακριβής ημερομηνία πρόσληψης με την υπογραφή του εργαζομένου ενώ παράλληλα έχει την δυνατότητα της αναγγελίας προσλήψεως του εντός 8 ημερών στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΑΕΔ: Τον μοναδικό ίσωςσκοπό που εξυπηρετεί είναι η άδικη επιβολή προστίμων και η οικονομική εξαθλίωση των επιχειρήσεων.

3. Μπορεί ο εργοδότης να συμπληρώσει και να υποβάλλει αυθημερόν με την πρόσληψη του εργαζομένου τον πίνακα προσωπικού, όταν για την συμπλήρωσή του απαιτούνται στοιχεία που προσδιορίζονται από τον Λογιστή;Είναι σε θέση ο ίδιος ο εργαζόμενος να προσκομίσει αυθημερόν ορισμένα στοιχεία όπως προϋπηρεσία, ΑΦΜ ΑΜΚΑ ΑΜ ΙΚΑ κλπ στοιχεία απαραίτητα για την συμπλήρωση του εν λόγω πίνακα? Αυτό σε καμιά περίπτωση δεν είναι εφικτό, και βέβαια εάν δεν υπάρχουν αυτά, δεν μπορεί να γίνει δεκτός ο πίνακας προσωπικού. Επίσης σύμφωναμε το άρθρο 16 του νόμου 2874/2000, υπάρχει υποχρέωση αναγραφής των μεικτών αποδοχών ή των βασικών μισθών με βάση τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, καθώς και της αναγραφής του αριθμού κάρτας Ο.Α.Ε.Δ. ή της ημερομηνίας αναγγελίας στον Ο. Α.Ε.Δ., που όπως προαναφέραμεπραγματοποιείται εντός οκτώ (8) ημερών από την πρόσληψη. Επομένως αφού υποχρεούται σύμφωνα με τον νέο νόμο να καταθέσει τον πίνακα προσωπικού χωρίς να είναι γνωστά τα ανωτέρω στοιχεία, πώς θα ενημερώνεται το ΣΕΠΕ; Θα επανέρχεται ο εργοδότης αναζητώντας τον υποβληθέντα πίνακα προκειμένου να συμπληρώσει εκ των υστέρων τα στοιχεία που απαιτούνται; Σε περίοδο περικοπής δημοσίων δαπανών αυτές οι χαμένες εργατοώρες δεν επιβαρύνουν τον Δημόσιο υπάλληλο και τον κρατικό προϋπολογισμό;

4. Είναι σε όλους μας γνωστή η ανύπαρκτη μηχανογράφηση και υποδομή, ελλιπής στελέχωση υπηρεσιών, η αναμονή των ερμηνευτικών εγκυκλίων και αποφάσεων προς αποσαφήνιση των περίπλοκων νόμων και διατάξεις που προβλέπεται να εφαρμοστούν μετά από έκδοση σχετικών Υπουργικών αποφάσεων. Είναι δυνατόν λοιπόν νααπαιτείτε την άμεση εφαρμογή του άρθρου 30 του νόμου 3996/2011 και μάλιστα με απειλή προστίμουσε περίπτωση μη συμμόρφωσης με βάση το άρθρο 24 του ιδίου νόμου; Το εξωφρενικότης υπόθεσης είναι ότι με βάση πάντα τοάρθρο 30, δίνεται υποθετικά πάντα ηδυνατότητα υποβολής του πίνακα προσωπικού μέσω ανύπαρκτων e-mails των ΣΕΠΕ (κανένα ΣΕΠΕ δεν διαθέτει e-mails)ερχόμενο έτσι σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 18 που αναφέρεται στην «ηλεκτρονική διασύνδεση και μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών».

5. Μπορεί να φανταστεί κανείςτο ΣΕΠΕ Ηρακλείου την περίοδο έναρξης της τουριστικής περιόδου με χιλιάδες ημερήσιες προσλήψεις και τις ατελείωτες ουρές αλλά και τις ατελείωτες διορθώσεις στους πίνακες λόγω της πραγματικά μεγάλης πίεσης από πλευράς πρόσληψης νέων εργαζομένων; Γνωρίζετε ότι οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται στις εποχικές επιχειρήσεις απασχολούνται περιστασιακά και εναλλάσσονται συνεχώς δηλαδή υπάρχουν προσλήψεις εργαζομένων καθ' όλη την διάρκεια της τουριστικής περιόδου;

Και εντέλει αυτός είναι ο ρόλος του Κοινωνικού Επιθεωρητή; Η ενημέρωση του πολίτη, η επίλυση των εργατικών διαφορών και το ελεγκτικό έργο για την εφαρμογή της νομοθεσίας, δηλαδή οι ουσιαστικότερες αρμοδιότητες που θα έπρεπε να χαρακτηρίζουν το ΣΕΠΕ σαν Δημόσια «υπηρεσία» έχουν δευτερεύοντα ρόλο;

6. Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρο 4 του νόμου 2874/2000, η ορθότητα και η ακρίβεια των αναγραφομένων πάσης φύσεως αποδοχών, καθώς και των λοιπών στοιχείων αποτελεί ευθύνη του υπευθύνου εργοδότη ή του εξουσιοδοτημένου από αυτόν προσώπου. Ο ανωτέρω πίνακας προσωπικού προσυπογράφεται υποχρεωτικά και από τον Προϊστάμενο του Λογιστηρίου ή τον υπεύθυνο λογιστή που συμπράττει στη σύνταξή του, οι οποίοι βεβαιώνουν την ακρίβεια των πάσης φύσεως αποδοχών και έχουν όλες τις ευθύνες που προβλέπονται από το Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75 Α'). Τυχόν παράλειψη της υπογραφής από τον υπεύθυνο λογιστή αιτιολογείται από τον εργοδότη με δήλωση του Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ 75 Α'). Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να καλείται ο Λογιστής να συντάξει τον πίνακα προσωπικού υποχρεωτικά αυθημερόν, τα βασικά στοιχεία του οποίου δεν είναι εκ των πραγμάτων δυνατόν να γνωρίζει αφού δεν έχει ούτε τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για την πρόσληψη να τα επεξεργαστεί?

7. Έχετε σκεφθεί και γνωρίζοντας πως λειτουργεί η Δημοσία Διοίκηση στην Χώρα μας με ποιο τρόπο θα αποδείξει ο κάθεσυνάδελφος Λογιστής ότι απέστειλε εμπρόθεσμα τον πίνακα προσωπικού στο ΣΕΠΕ, μέσω τηλεομοιοτυπίας (διότι δεν γνωρίζουμε κανένα γραφείο ΣΕΠΕ που να διαθέτει ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) όταν θα έχει τελειώσει το χαρτί της συσκευής τηλεομοιοτυπίας και δεν θα βρίσκεται εκτός ωραρίου κανείς υπάλληλος του ΣΕΠΕ να το τροφοδοτήσει;

8. Για την απόλυτη εφαρμογή του άρθρου 30, θα πρέπει κάθε επιχείρηση, ή να απασχολεί έναν εσωτερικό λογιστή επί 24ώρου βάσεως ήτα «Λογιστικά γραφεία» (που εξυπηρετούν την πλειονότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανά τη χώρα) να είναι σε ετοιμότητα 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, επτά μέρες την εβδομάδα για να μπορέσουν να εξυπηρετούν την συγκεκριμένη υποχρέωση. Αλήθεια σε ποιο σοβαρό σύγχρονο Κράτος μπορούμε να δούμε τέτοιες αναχρονιστικές διατάξεις ;

9. Πως είναι δυνατόν η μη ανάρτηση του συγκεκριμένου πίνακα που ενώ έχει υποβληθεί και η διασταύρωση του γίνεται και από αλλά έγγραφα, να φέρει ποινή τιμωρίας 1.000 ευρώ αφού ουσιαστικά αποτελεί στοιχείο ελέγχου που δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να αλλοιωθεί ή να παραποιηθεί.

10. Όλα αυτά μας κάνουν να αναρωτιόμαστε πράγματι εάν οι κυβερνώντες έχουναντιληφθεί το οικονομικό και ψυχικό βάρος που οι νόμοι, οι διατάξεις και οι υπουργικές αποφάσεις έχουν επιφέρει στους Επαγγελματίες Λογιστές αλλά και στιςεπιχειρήσεις εν γένει τα τελευταία χρόνια; Θέλετε τον Λογιστή και τον επιχειρηματία συνεργάτη ή αντίπαλο; Μαζί σας ή απέναντι σας;

Η Ένωση Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ηρακλείουθεωρεί ότι αυτό το πρόχειρο και ανούσιο άρθρο 30 παράγραφος 4 του νόμου 3996/2011 προκλητικά εμπαίζει τον κλάδο μας περιφρονεί βάναυσα την επαγγελματική μας κατάρτιση και μας υποχρεώνει να μεταφέρουμε και να εξηγήσουμε το εντελώς εξωπραγματικό καιανεφάρμοστο περιεχόμενο του στις επιχειρήσεις πελάτες μας, προκαλώντας σε αυτούς αν όχι το «γέλιο» σίγουρα την αγανάκτησησε μια εποχή που η τοπική οικονομία και αγορά προσπαθεί πραγματικά να κρατηθεί στα πόδια της, σε μια εποχή που οι επιχειρήσεις κλείνουν η μια μετά την άλληστέλνοντας για άλλη μια φορά στις καλένδεςτην πολυπροβαλλόμενη σχέση εμπιστοσύνης κράτους – πολίτη. Σας καλεί τέλος Κύριε Υπουργέ να αναστείλετε την εφαρμογή του συγκεκριμένου άρθρου πριν τα προβλήματα που θα προκύψουν κατά την εφαρμογή του πάρουν την μορφή χιονοστιβάδας.

Με εκτίμηση για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΠΑΡΙΤΑΚΗΣ ΠΑΥΛΟΣΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

Read more http://www.pofee.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=234:-30-4-39962011-592011&catid=1:2010-06-07-11-34-11&Itemid=58

Προσθήκη νέου σχολίου

Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Σχετικά άρθρα