Εκτύπωση

Αθήνα 21/02/2017
Αρ. πρωτ.: 314


ΘΕΜΑ:  Καταχώρηση εκπτώσεων στα βιβλία.

 

ΕΡΩΤΗΜΑ

Επιχείρηση Α πουλάει προϊόντα σε πελάτες λιανικής μέσω σουπερμάρκετ. Η εν λόγω επιχείρηση σκοπεύει να δώσει εκπτώσεις σε καταναλωτές που αγοράζουν τα εμπορεύματα της μέσω της επιχείρησης Β. Η επιχείρηση Β αναπτύσσει διαδικτυακή εφαρμογή μέσω της οποίας πιστοποιεί τις αγορές των προϊόντων της Α από συγκεκριμένους καταναλωτές και στην συνέχεια τους αποδίδει τα χρηματικά ποσά που αντιστοιχούν στις εκπτώσεις των προϊόντων που αγόρασαν. Για την εργασία αυτή η εταιρεία Β χρεώνει αμοιβή στην Α για την οποία εκδίδει τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών.
Για τις εκπτώσεις που η εταιρεία Β απέδωσε στους καταναλωτές των προϊόντων της Α, εκδίδει κατάσταση εκκαθάρισης προς την Α.
Η κατάσταση εκκαθάρισης αναφέρει τα προϊόντα για τα οποία δόθηκε έκπτωση, τον καταναλωτή που έλαβε την έκπτωση, τον αριθμό συναλλαγής, το σούπερμαρκετ στο οποίο έγινε η συναλλαγή, το συντελεστή φπα στον οποίο ανήκει το προϊόν στο οποίο δόθηκε η έκπτωση. Η επιχείρηση Α αποδίδει στην Β το σύνολο της εκάστοτε κατάστασης εκκαθάρισης.

 

Ερώτηση
Πώς καταχωρούνται στα βιβλία της επιχείρησης Α τα σύνολα των εκπτώσεων (σύνολα καταστάσεων εκκαθάρισης) που έδωσε στους πιστοποιημένους καταναλωτές των προϊόντων της, μέσω της εταιρείας Β;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι εν λόγω εκπτώσεις αναγνωρίζονται σε μείωση των πωλήσεων, βάσει της αρχής του δουλευμένου και στα πλαίσια της αρχής της παραγράφου 6 του άρθρου 17 του N. 4308/2014 , περί παρακολούθησης των κονδυλίων των χρηματοοικονομικών καταστάσεων βάσει της οικονομικής ουσίας των συναλλαγών ή γεγονότων.

Γονική Κατηγορία: Λογιστικά
Κατηγορία: Λογιστικό Σχέδιο
Εμφανίσεις: 2630